ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقامات مصر اخوان‌المسلمین و حماس را متهم به ترور دادستان عمومی کردند

مقامات مصری قتل هشام برکات، دادستان عمومی این کشور در تیرماه سال جاری (ژوئن ۲۰۱۵) را به اخوان المسلمین و گروه فلسطینی حماس نسبت دادند.

مقامات مصری قتل هشام برکات، دادستان عمومی این کشور در تیرماه سال جاری (ژوئن ۲۰۱۵) را به اخوان المسلمین و گروه فلسطینی حماس نسبت دادند.

هشام برکات در روز ۲۹ ژوئن / ۸ تیرماه بر اثر انفجار یک اتومبیل بمب‌گذاری‌شده در قاهره کشته شد.

به‌گزارش رویترز،  مجدى عبدالغفار، وزیر کشور مصر روز یکشنبه ۶ مارس / ۱۶ اسفند در یک نشست رسانه‌ای اعلام کرد که مرگ هشام برکات از سوی افراد گروه اخوان المسلمین که در ترکیه به‌سر می‌برند سازماندهی شده بود.

به‌گفته عبدالغفار یکی از این افراد یحیی موسی، سخنگوی وزارت بهداشت در زمان ریاست جمهوری محمد مرسی بوده است که با هماهنگی با گروه حماس دست به این اقدام زده است.

هشام برکات، ۶۴ ساله، دادستان عمومی مصر، در روز ۲۹ ژوئن / ۸ تیرماه بر اثر انفجار یک اتومبیل بمب‌گذاری‌شده در محله هلیوپلیس قاهره کشته شد.

برکات برای اعضای اخوان المسلمین احکام سنگینی صادر کرده بود.

هیچ گروهی مسئولیت قتل هشام برکات را بر عهده نگرفت.

پس از آن‌که مقامات مصری ۴۸ عضو یک هسته از گروه اخوان المسلمین را که به‌گفته آن‌ها هدفشان بی‌ثبات کردن کشور بود دستگیر کردند، ۱۴ نفر از دستگیرشدگان به شرکت خود در قتل دادستان عمومی مصر اعتراف کردند.

گوشه‌هایی از فیلم اعترافات بازداشت‌شدگان نیز توسط مقامات امنیتی پخش شد.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس این اتهامات را «دروغین و بی‌اساس» خواند و آن را محکوم کرد. اخوان المسلمین هنوز نسبت به این اتهامات واکنشی نشان نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.