ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادوارد اسنودن برنده جایزه انجمن قلم نروژ شد

انجمن قلم نروژ جایزه «اوسیتزکی» سال ۲۰۱۶ را به ادوارد اسنودن، به دلیل شجاعت او در افشای دولت‌هایی که در امور شهروندان دخالت می‌کنند اهدا کرد.

انجمن قلم  نروژ جایزه « اوسیستکی» سال ۲۰۱۶ را به ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا اهدا کرد.

ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا

انجمن قلم نروژ با اعلام این خبر گفت با اعطای این جایزه از نقش منحصر به فرد اسنودن در افشاگری‌هایش قدردانی خواهد شد. او به بالا بردن آگاهی عمومی کمک کرده است و سازمان‌های حقوق بشر در سراسر جهان از افشاگری‌های او درباره نظارت‌های غیرقانونی پشتیبانی کرده‌اند.

ادوارد اسنودن به دلیل افشای جاسوسی‌های آمریکا نگران آن است که در ایالات متحده به حبس ابد محکوم شود. او از سال ۲۰۱۴ در روسیه و در تبعید زندگی می‌کند.

اسنودن متخصص امور رایانه‌ای است و در سال ۲۰۱۳ اسنادی را که نمایانگر دامنه فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا بود منتشر و افشا کرد.

انجمن قلم نروژ همچنین گفته است اهدای این جایزه به اسنودن به‌رسمیت شناختن شجاعت شخصی او در افشای مداخلات دولتی در زندگی شخصی افراد است.

انجمن قلم نروژ شاخه‌ای از انجمن جهانی قلم متشکل از نویسندگان کشورهای مختلف است. جایزه « اوسیستکی» به افرادی اهدا می‌شود که در راه آزادی بیان تلاش می‌کنند.

این جایزه در روز ۱۸ نوامبر در اسلو اهدا خواهد شد. انجمن قلم گفته است تمام تلاش خود را خواهد کرد که ادوارد اسنودن در این تاریخ در مراسم اهدای جایزه شخصاً حضور یابد.

پیش از این، در سال ۲۰۱۰  جایزه اوسیستکی به منصور کوشان، نویسنده و نمایشنامه‌نویس فقید ایرانی تعلق گرفته بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.