ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای نظامی ایران یک کولبر کرد را کشتند

یک کولبر جوان مریوانی به نام مادح پرتوی که غیرمسلح بود با شلیک نیروهای مسلح ایران کشته شد.

یک کولبر جوان مریوانی به نام مادح پرتوی که غیرمسلح بود با شلیک نیروهای مسلح ایران کشته شد.

هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به‌نقل از منابع محلی نوشته است این رویداد روز یکشنبه گذشته، ۱۶ اسفند رخ داده است.

در آژانس خبری موکریان نیز از بیانیه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان مریوان و سروآباد در این‌باره خبر داده و نوشته است این شورا خواستار رسیدگی مسئولان به این مسئله شده است.

شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان مریوان و سروآباد از مسئولان رده بالا و استانی و شهرستانی خواسته‌اند ضمن برخورد قاطع با عاملان این قتل اقداماتی در راستای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی استان کردستان و به‌ویژه شهرستان مریوان به‌عمل آورند و گام‌هایی اساسی در راستای تأمین امنیت شغلی و اقتصادی مردم این منطقه بردارند.

منابع محلی تعداد کولبرانی که از ابتدای سال جاری توسط نیروهای نظامی کشته و زخمی شده‌اند را ۲۵ نفر اعلام کرده‌اند که شامل ۱۳ کشته و ۱۲ زخمی است.

«کولبر» اصطلاحی محلی است و به کسانی گفته می‌شود که حمل و نقل کالا از مرزها را با استفاده از «کول» خود و بدون هرگونه وسیله‌ای انجام می‌دهند.

افراد کاسب کالاهایی که توسط کولبران در نزدیک‌ترین روستا به نقطه مرزی جمع‌آوری شده است، با استفاده از وسایل نقلیه به شهرها منتقل می‌کنند.

اکثر کارگران کولبر را افراد فقیری تشکیل می‌دهند که فقط برای امرار معاش روزانه‌شان به این شغل خطرناک روی آورده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.