ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه عرب، حزب الله لبنان را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد

یکی از منابع وزارت خارجه عراق گفت که جعفری در سخنان خود دو گروه حشد الشعبی و حزب الله لبنان را «حافظان آبروی عرب» خواند و گفت که کسانی که این دو گروه را تروریست می‌خوانند، «خود تروریست هستند».

اتحادیه عرب در نشست جمعه ۱۱ مارس / ۲۱ اسفند با اکثریت آرا حزب الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. تنها دو کشور عراق و لبنان با این تصمیم مخالفت کردند.

مخالفان پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو نگرانند که این اقدام مانع حمایت سازمان‌یافته ایران از حزب‎الله لبنان شود

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای خارجه این اتحادیه تصمیم گرفته‌اند که حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی به شمار آورند.

در این نشست، ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق در دفاع از شبه نظامیان حشد الشعبی و حزب الله لبنان سخنرانی کرد و هیأت عربستان سعودی در اعتراض به این سخنان نشست را ترک کردند.

یکی از منابع وزارت خارجه عراق گفت که جعفری در سخنان خود دو گروه حشد الشعبی و حزب الله لبنان را «حافظان آبروی عرب» خواند و گفت که کسانی که این دو گروه را تروریست می‌خوانند، «خود تروریست هستند».

حشد الشعبی، گروهی از شبه نظامیان شیعی هستند که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند و در بازپس‌گیری مناطق شیعه نشین جنوب شرقی عراق از نیروهای داعش نقش مؤثری داشتند.

عربستان سعودی و دیگر کشورهای هم‌پیمان در اتحادیه عرب حشد الشعبی و حزب‌الله لبنان را تروریست می‌دانند و ایران را به حمایت از آن‌ها و نقش آفرینی در تشدید فرقه‌گرایی و بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کنند.

دولت عراق، سفیر عربستان سعودی را در ماه ژانویه سال جاری در اعتراض به سخنان او علیه حشد الشعبی فراخوانده بود.

پیشتر، شورای همکاری خلیج فارس، در نشست ۱۲ اسفند حزب الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده بودند.

حزب الله لبنان، علاوه بر نفوذ سیاسی و نظامی در لبنان، در دیگر کشورهای منطقه مانند سوریه نیز شبه‌نظامیان خود را درگیر نبردهای فرقه‌ای کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.