ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور: شورای نگهبان سریع‌تر صحت انتخابات را تأیید کند

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت که در چند حوزه مردم «دچار نگرانی» شده‌اند و برای همین شورای نگهبان «هر چه سریع‌تر» نظر خود را اعلام کند تا «نشاط مردم بیشتر شود».

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران از شورای نگهبان خواست تا «سریع‌تر» صحت دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را که هفتم اسفند جاری برگزار شد، تأیید کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رحمانی فضلی، شنبه ۲۲ اسفند در نشستی با استانداران سراسر ایران گفت که در این دو انتخابات «کمترین شبهه» هم «وجود نداشته» و به اندازه «انگشتان یک دست» هم گلایه و اعتراض مطرح نشده است.

او افزود که در چند حوزه مردم «دچار نگرانی» شده‌اند و برای همین شورای نگهبان «هر چه سریع‌تر» نظر خود را اعلام کند تا «نشاط مردم بیشتر شود».

وزیر کشور درباره جزئیات و دلایل نگرانی مردم در این حوزه‌ها توضیحی نداد.

بر اساس قوانین ایران، شورای نگهبان افزون بر اینکه صلاحیت نامزدهای انتخابات را بررسی می‌کند، نتایج انتخابات را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد تا صحت یا عدم صحت آن را اعلام کند.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که هفتم اسفند برگزار شد، ۲۲۶ تن به عنوان نمایندگان مجلس دهم انتخاب شدند و کار ۶۴ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد. دور دوم انتخابات در اواخر فرودین یا اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

همچنین در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که روز هفتم اسفند همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ۸۸ نماینده این مجلس انتخاب شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.