ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون فرهنگی دانشگاه تهران: پنج دانشجو رسانه‌ها را درگیر خود کرده‌اند

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در واکنش به احضارهای اخیر دانشجویان به کمیته انضباطی گفته است که پنج دانشجو چند روز است رسانه‌ها را درگیر خود کرده‌اند و حرف‌های غیرواقعی می‌زنند.

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، در واکنش به انتشار اخبار احضارهای اخیر دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه به کمیته انضباطی گفته است که پنج دانشجو چند روز است رسانه‌ها را درگیر خود کرده‌اند و حرف‌های غیرواقعی می‌زنند.

دانشگاه تهران

سرسنگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، خود را معذور از بیان علت اصلی این احضارها دانسته اما گفته که علت احضار این دانشجویان هیچ ربطی به مسائل صنفی و حجاب نداشته: «متاسفانه دوستان از حسن نیت و احساس پاک دانشجویان سوء استفاده کردند و عنوان کردند که علت احضار به‌خاطر مسائل صنفی بوده و نکات خلافی را به رسانه‌ها گفته‌اند.»

بیستم اسفند ماه بود که ۱۲ شورای صنفی دانشجویی در ایران در بیانیه‌ای از احضار بیش از ۱۵۰ دانشجو در دو ماه اخیر به کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت خبر دادند. در این بیانیه آمده است که صبح روز سه‌شنبه ۱۸ اسفند، ۹ دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با تماس‌های تلفنی متعدد به کمیته انضباطی احضار شده‌اند: احضار گسترده دانشجویان به کمیته‌های انضباطی دو دانشگاه در تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران، احضار را "دعوت" خوانده و گفته است که دعوت‌نامه‌های کمیته انضباطی حتما کتبی است و به هیچ‌وجه افراد تلفنی دعوت نمی‌شوند، اما «ممکن است با فرد تماس بگیرند و بپرسند که آیا نامه به دستش رسیده یا نه، یا این‌که به فرد اطلاع دهند که نامه را بگیرد.»

شوراهای صنفی دانشجویی از احضار کتبی "شش" دانشجو خبر داده بودند و مشخص نبودن دلیل احضار این دانشجویان را سوال‌برانگیز خوانده بودند، اما سرسنگی گفته است که علت "دعوت" دانشجویان در نامه‌ها نوشته نمی‌شود چون ممکن است نامه‌ها دست افراد مختلف بیفتد و به این دلیل که هنوز تخلف دانشجو ثابت نشده، ذکر کردن علت، حرمت نگذاشتن به آبروی افراد است: «امکان دارد فردی نامه را در فضای مجازی بگذارد و با آبروی افراد بازی کند. از همین رو فرد به کمیته می‌آید و آنجا در حضور خودش علت مطرح می‌شود.»

سرسنگی همچنین گفته است: «دانشگاه تهران ۵۵ هزار دانشجو دارد و احضار گسترده دانشجویان صحت ندارد و این‌که این‌ها با چه استنادی گفته‌اند احضار گسترده و گروهی، جای تعجب دارد. تعداد قلیلی دارند با احساسات دانشجویان بازی می‌کند.»

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در واکنش به ابراز نگرانی دانشجویان از بازگشت فضای امنیتی هم گفته است: «کجا فضا امنیتی شده؟ در یک ماه اخیر دیگر باید چه کار می‌کردیم؟ ۵۰ برنامه داشتیم. از هر جناحی؛ جلودار‌زاده، حدادعادل، عارف و حتی کسانی که در دوره قبل ممنوع بودند را اجازه دادیم به دانشگاه بیایند و حرف‌شان را بزنند و دانشجویان خود قضاوت کنند.»

سرسنگی همچنین از مطرح شدن انتقادهای دانشجویان در حضور رییس و معاونان دانشگاه خبر داده و احضار نشدن دانشجویان به دلیل طرح انتقادهای‌شان را به نکته‌ای مثبت دانسته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.