ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام منع رفت‌ و آمد در یکی از شهرهای کردنشین ترکیه

قرار است نیروهای دولتی ترکیه برای آغاز دور جدیدی از حملات به شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک در این شهر مستقر شوند.

به دستور مقامات دولت ترکیه، از ساعت ۱۰ شامگاه یکشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند منع رفت و آمد ۲۴ ساعته در شهر کردنشین یوکسکوا اجرا خواهد شد.

عکس از آرشیو - ورود نیروهای ارتش ترکیه به شهرهای عمدتاً کردنشین در جنوب شرقی این کشور

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت ترکیه اعلام کرد که منع رفت و آمد در این شهر تا مدت نامعلومی ادامه خواهد داشت.

شهر عمدتاً کردنشین یوکسکوا (گور)  در استان حکاری در شرق ترکیه و در نزدیکی مرز این کشور با عراق و ایران واقع است و مرکز مهم ترازیت کالایی بین ترکیه و ایران است.

قرار است نیروهای دولتی ترکیه برای آغاز دور جدیدی از حملات به شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) در این شهر مستقر شوند.

ده‌ها تانک متعلق به ارتش ترکیه در خیابان‌های این شهر دیده می‌شوند.

استانداری حکاری اعلام کرد که در این مدت هیچ یک از ساکنان این شهر اجازه خروج از شهر و یا ورود به آن را نخواهند داشت. شهر یوکسکوا بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

دولت ترکیه از آغاز حملات خود علیه پ‌ک‌ک در ماه اوت ۲۰۱۵، چندین بار در چند شهر کردنشین شرق ترکیه اعلام منع عبور و مرور کرده است. مناطق کردنشین ترکیه مانند دیاربکر،  سور، شرناخ، جزیره و سیلوان به مدت طولانی در محاصره نیروهای دولتی در آمدند.

استانداری دیاربکر، جمعه ۲۶ فوریه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به مدت یک ساعت و نیم به زنان و کودکان شهر سور مهلت می‌دهد که این شهر را ترک کنند. نیروهای نظامی ترکیه در شش منطقه این شهر مستقر شده بودند.

سازمان‌های حقوق بشری از وضعیت بحرانی ساکنان این مناطق به ویژه زنان و کودکان ابراز نگرانی کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل پیش‌تر با انتشار بیانیه‌ای، ارتش ترکیه را به اعمال خشونت مفرط و گسترده علیه کردها متهم کرده و گفته است که دولت ترکیه مردم شهرهای کردنشین را به بهانه پ‌ک‌ک مجازات می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.