ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جواد لاریجانی: گزارش احمد شهید آبکی است

لاریجانی از احمد شهید دعوت کرد که «دوره ای را درباره حقوق بشر بر اساس اسلام بگذراند» و اضافه کرد: «ما حاضریم به او در این باره کمک کنیم».

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران از گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران انتقاد کرد و آن را «آبکی» و «غیر قابل استناد» خواند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران

لاریجانی شنبه ۲۲ اسفند در گفت‌و گو با خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت که گزارش احمد شهید «هیچ مطلب جدیدی ندارد» و استنادات او «هیچ یک محل ندارد».

احمد شهید پنج‌شنبه دهم مارس/ ۲۰ اسفند در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر جمهوری اسلامی، در سی و یکمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، از اعدام  دست‌کم ۹۶۶ نفر در ایران در سال گذشته و افزایش فشارهای امنیتی بر جامعه بهاییان به شدت انتقاد کرد.

لاریجانی در واکنش به گزارش احمد شهید در ارتباط با اعدام‌های گسترده و نقض آزادی بیان در ایران گفت: «آنان مبارزه ما با تروریست‌هایی را که  محکوم شده‌اند تحت عنوان  مبارزه با آزادی بیان قرار داده‌اند. آزادی بیان چه ربطی به تروریسم دارد؟»

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین گفت که ایران «بزرگ‌ترین و جدی‌ترین دموکراسی  غرب آسیا» را دارد و درباره اعدام متهمان به قاچاق مواد مخدر گفت: «دنیا باید بابت مبارزه ما با این مجرمان به ما جایزه بدهد».

او از احمد شهید دعوت کرد که «دوره ای را درباره حقوق بشر بر اساس اسلام بگذراند» و  اضافه کرد: «ما حاضریم به او در این باره کمک کنیم».

قوه قضاییه ایران تا به حال واکنش دوستانه‌ای به گزارش‌های آقای شهید نشان نداده است و قوانین حاکم را برآمده از اسلام و غیر‌قابل تغییر دانسته است.

قرار است احمد شهید و دیگر گروه‌هایی که در زمینه حقوق بشر در ایران فعالیت می‌کنند، روز دوشنبه چهاردهم مارچ/ ۲۴ اسفند گزارش‌های مفصل‌تری درباره اوضاع حقوق بشر در ایران ارائه کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نوید

    صفتی است به نام «حیا». محمد جواد لاریجانی و سایر مسؤولین جمهوری اسلامی بکلی از این صفت عاری و بری اند. ریا می کنند و دروغ می گویند. ادعای رعایت حقوق می کنند درحالی که در همان حین صدها زندانی عقیدتی از جمله ده ها بهائی در زندان ها هستند و از حقوق شهروندی خود محروم اند. حقیقتاً انسان در امثال آقای لاریجانی حیران می ماند. راستی دنیای ما انسان ها دارد به کجا می رود؟!!

  • salim

    اینهمه اعدام و چماق و بگیر و ببند ابکی است ؟.  مردک شرم کن !