ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۶ کشته در حمله القاعده آفریقا به گردشگران در ساحل عاج

شبه‌نظامیان القاعده در آفریقا به

شبه‌نظامیان القاعده در آفریقا به سه هتل در جنوب شرقی ساحل عاج حمله کردند و گردشگران را به گلوله بستند. در این حملات دست‌کم ۱۴ غیرنظامی و دو نیروی ویژه ساحل عاج کشته شدند.

۲۳ اسفند (۱۳ مارس)، شش مهاجم مسلح به سه هتل در ساحل تفریحی شهر «گرند بسام» حمله کردند و ۱۶ نفر را کشتند. مردان مسلح در حمله به این سه هتل، مردمی را که برای شنا و تفریح به ساحل آمده بودند به رگبار بستند.

«القاعده در مغرب اسلامی» درست بعد از حمله به هتل‌ها در ساحل عاج با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

«القاعده در مغرب اسلامی» (AQIM) نام گروه شبه‌نظامی با عقاید اسلام‌گرایی افراطی است که از سال‌های ۱۹۹۰ با نام‌های مختلف فعال بوده است. این گروه اکنون خود را شاخه فعال القاعده در قاره آفریقا معرفی می‌کند اما مقر اصلی آن‌ها شمال کشور مالی در غرب آفریقاست و نیروهای این گروه بیشتر در حاشیه‌های صحرای آفریقا مستقر هستند.

ساحل شهر «گرند بسام» در بین گردشگران خارجی و ساکنان محلی محبوبیت دارد؛ در میان کشته‌شدگان سه نفر شهروند فرانسه نیز هستند.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حملات، مهاجمان را بزدل خواند.

اولند در بیانیه‌اش گفته است که فرانسه به مقامات نظامی و امنیتی ساحل عاج برای مبارزه با تروریسم کمک خواهد کرد: «فرانسه به پشتیبانی  مدیریتی و اطلاعاتی از ساحل عاج خواهد پرداخت تا مهاجمان شناسایی شوند. همچین همکاری خود را با متحدانش در مبارزه با تروریسم تداوم بخشیده و تشدید خواهد کرد.»

«رویترز» گزارش کرده که آلاسان واتارا، رئیس‌جمهوری ساحل عاج به «گراند بسام» رفته و در محل وقوع این حملات حاضر شده است. واتارا گفته است که هر شش مهاجم این حملات در درگیری‌ها کشته شده‌اند. «گراند بسام» در حدود ۴۰ کیلومتری شهر آبیجان، بزرگ‌ترین شهر ساحل عاج، قرار دارد و یکی از مناطق مورد توجه گردشگران خارجی است.

حملات تروریستی گروه «القاعده در مغرب اسلامی» معمولاً به هتل‌ها یا محل‌های گردشگران خارجی است که در آن‌ها مردم را به رگبار گلوله می‌بندند؛ حمله ماه نوامبر به هتلی در مالی و حمله ماه ژانویه به هتلی در بورکینا فاسو  کار تفنگداران این گروه بوده است.

در حمله ماه ژانویه «القاعده در مغرب اسلامی» به شهر آواگادوگو (پایتخت بورکینافاسو) یک هتل و کافه‌هایی که گردشگران خارجی به آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، هدف قرار گرفتند و در نتیجه این حملات ده‌ها تن کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.