ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سراج‌الدین میردامادی و سعید حسین‌زاده از زندان آزاد شدند

مقامات قضایی ایران تصمیم گرفتند سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار زندانی را به‌طور مشروط آزاد کنند و سعید حسین‌زاده، فعال حقوق کودکان را به‌دلیل بیماری‌هایش از زندان به مرخصی پزشکی بفرستند.

سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار و سعید حسین‌زاده، فعال حقوق کودکان روز دوشنبه ۲۴ اسفند از زندان اوین آزاد شدند.

سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار و سعید حسین‌زاده، فعال حقوق کودکان

به گزارش هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مقامات قضایی با آزادی مشروط سراج‌الدین میردامادی و مرخصی پزشکی سعید حسین‌زاده، دو زندانی سیاسی، موافقت کردند و این دو از زندان آزاد شدند.

آزادی مشروط میردامادی بر اساس ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی صورت گرفته است. بر اساس این ماده دادگاه می‌تواند در مورد محکومان به حبس بیش از ۱۰ سال پس از تحمل نصف و در سایر موارد پس از تحمل یک سوم مدت مجازات در صورتی که محکوم در مدت اجرای مجازات «حسن اخلاق و رفتار» نشان دهد و ثابت شود پس از آزادی، دیگر مرتکب جرمی نمی‌شود، به پیشنهاد دادستان یا قاضی به‌طور مشروط آزاد می‌شود.

میردامادی که در پاریس اقامت داشت، در پی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس دولت یازدهم، به ایران بازگشت و به‌هنگام ورود به «فرودگاه امام»، گذرنامه‌ وی توقیف شد. پس از آن نیز بارها برای بازجویی فراخوانده شد تا این‌که سرانجام او را در اردیبهشت سال جاری بازداشت کردند.

این روزنامه‌نگار با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام‌های «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ترتیب به یک و پنج سال حبس تعزیری محکوم شده اما سپس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، سه سال از محکومیت سراج‌الدین میردامادی روزنامه‌نگار را کاهش داد.

میردامادی در سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ معاون مدیرکل انتخابات وزارت کشور دولت محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران نیز بود.

سعید حسین‌زاده، زندانی آزادشده دیگر، از بیماری‌های مختلف نظیر روماتیسم، تنگی نفس، مشکلات قلبی و عفونت و خونریزی معده رنج می‌برد که حین بازداشت و در طی حبس به این بیماری‌ها مبتلا شده است.

مأموران سپاه پاسداران مهرماه سال ۱۳۹۳، سعید حسین‌زاده را در منزل شخصی‌اش بازداشت کردند. او پس از بازداشت به سلول‌های انفرادی بند دو-الف زندان اوین منتقل شد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، این فعال مدنی را به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری، در رأی بدوی به هفت سال زندان محکوم کرد.

دادگاه تجدید نظر هم که به ریاست قاضی زرگر در شعبه ۳۶ برگزار شد، این حکم را تأیید کرد. این در حالی است که مجموع اشد مجازات برای این دو اتهام، چهار سال حبس است.

او در اسفندماه جاری در اعتراض به وضعیت پرونده و شرایط نگهداری‌اش در زندان، با انتشار نامه‌ای اعلام اعتصاب غذا کرد.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای ضمن اشاره به اعتصاب غذای سعید حسین‌زاده درباره وخامت حال او ابراز نگرانی کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.