ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیته امداد صاحب بانک می‌شود

کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد کرد که یارانه دهک‌های درآمدی بالا به دو دهک درآمدی پائین پرداخت شود. کمیته امداد می‌خواهد در باره این مسئله تصمیم‌گیرنده باشد و بانک اختصاصی راه‌اندازی کند.

رئیس کمیته امداد جمهوری اسلامی ایران از تصمیم مجلس برای افزایش یارانه نقدی دهک‌های درآمدی پائین خبر داد و گفت که این نهاد صاحب بانک اختصاصی خواهد شد.

پرویز فتاح از فعالیت پنجاه شعبه بانک کمیته امداد خبر داد.

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد جمهوری اسلامی ایران ظهر دوشنبه ۲۴ اسفند گفت که در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، «یارانه دو دهک درآمدی نخست افزایش می‌یابد.»

به گفته او، «براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از اول تیرماه سال ۱۳۹۵، یارانه سه دهک بالای کشور قطع و با نظر بهزیستی و کمیته امداد رقم آن به دو دهک پایین اختصاص می‌یابد».

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی هفته گذشته دولت را به قطع یارانه ده گروه شغلی و درآمدی موظف کرد. بر اساس این مصوبه، کارکنان دولت، قضات، اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دولتی و خصوصی، فرماندهان نظامی، نمایندگان مجلس، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پزشکان عمومی و بالاتر به شرطی که درآمد سالانه‌ای بیشتر از ۳۵ میلیون تومان داشته باشند، از فهرست یارانه نقدی حذف خواهند شد.

مجلس شورای اسلامی یک‌سال پیش به هنگام بررسی قانون بودجه سال ۹۴، دولت را به شناسایی و قطع یارانه افراد و خانوارهای با درآمدی بالا موظف کرده بود. اما علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش اعلام کرد که دولت تنها یارانه نقدی حدود سه میلیون نفر را قطع کرده است.

همچنین بر اساس گفته‌های رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها، دو میلیون و ۷۳۹ هزار نفر در سال جاری از فهرست یارانه بگیران حذف شدند. این در حالی است که مجلس شورای اسلامی دولت را به قطع یارانه نقدی شش میلیون نفر موظف کرده بود. مقام‌های دولتی عدم دسترسی به اطلاعات و آمار خانوارها را یکی از دلایل عدم اجرای این مصوبه اعلام کردند.

تاسیس بانک اختصاصی کمیته امداد

رئیس کمیته امداد همچنین از راه‌اندازی بانک اختصاصی این نهاد خبر داد. به گفته پرویز فتاح، صندوق قرض‌الحسنه امداد سال آینده با ۵۰ شعبه و سرمایه ۱۶۰۰ میلیارد تومانی فعالیت خود را در سراسر ایران آغاز خواهد کرد.  پیش از این سپاه پاسداران، سازمان بسیج، نیروی انتظامی، ارتش، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و شهرداری تهران دارای بانک اختصاصی تاسیس کرده بودند.

او اظهار امیدواری کرد که «کمیته امداد به یک خیریه ملی تبدیل شود» و گفت که مشکلات کمیته امداد همچنان ادامه دارد و «وضعیت مالی مددجویان نسبت به گذشته بهتر نشده است». فتاح همچنین از افزایش هفت درصدی اعتبار دولتی کمیته امداد خبر داد. به گفته او کمک دولت به کمیته امداد در سال ۹۴، ۳۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

کمیته امداد که به منظور ارائه خدمات حمایتی به خانوارهای فقیر اقتصادی تاسیس شده در سه دهه گذشته به یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی جمهوری اسلامی تبدیل شده است. این نهاد زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود و اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف برای تحقیق و تفحص از کمیته امداد به نتیجه نرسید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.