ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یک درویش گنابادی در استان فارس

اصغر کریمی، یکی از دراویش گنابادی در شهرستان سروستان استان فارس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

اصغر کریمی، یکی از دراویش گنابادی در شهرستان سروستان استان فارس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

سایت مجذوبان نور که خبرهای دراویش گنابادی را پوشش می‌دهد، گزارش داد که اصغر کریمی روز سه‌شنبه ۲۵ اسفند بازداشت و به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شده است.

بر پایه این گزارش، دادسرای شهرستان کوار این درویش ساکن شهرستان سروستان را بدون ارائه‌ حکم قضایی فراخوانده بود که پس از مراجعه‌ کریمی به دادسرای سروستان، دستور بازداشت و انتقالش به زندان عادل‌آباد را صادر کرد.

چند روز پیش نیز ابراهیم فضلی و محمدعلی سعدی دو تن دیگر از دروایش گنابادی بازداشت شده بودند.

این دراویش در سال ۱۳۹۰ و در جریان یک درگیری که در شهرستان کوار علیه دراویش نعمت‌اللهی گنابادی راه افتاده بود از ناحیه‌ پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند اما با وجود شکایت علیه ضاربان، خود به حبس و زندان محکوم شدند.

سال گذشته ۳۵ نفر از دراویش ساکن شهرستان کوار از توابع استان فارس٬ با اتهام‌هایی چون «مشارکت در درگیری و ایراد ضرب و جرح» و «اخلال در نظم عمومی» با شکایت ۱۱۳ نفر از پرسنل بسیج و روحانیان استان فارس در شعبه اول دادگاه عمومی کوار به زندان و پرداخت دیه محکوم شدند.

این احکام در پی درگیری‌ شهریور سال ۱۳۹۰ در کوار صادر شده است. طی این درگیری عده‌ای از طلاب و بسیجیان و نیروهای خودسر با تحریک علیرضا شهبازی٬ محمدرضا قنبری٬ علی‌اکبر آبادی و علی قائمی، چهار روحانی، تظاهراتی علیه دراویش گنابادی برپا کردند که منجر به کشته‌شدن وحید بنانی٬ درویش گنابادی شد.

دراویش گنابادی به سرکوب‌های امنیتی، حملات نیروهای خودسر و دستگیری‌های پیروان این طریقت، اعتراض دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.