ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هویت مظنون کشته‌شده در حمله به پلیس بروکسل معلوم شد

دادستانی بلژیک اعلام کرد فرد کشته‌شده در تیراندازی‌های روز سه‌شنبه در بروکسل جوانی الجزایری‌تبار است که به‌شکل غیرقانونی در بلژیک زندگی می‌کرده است.

در پی درگیری مسلحانه روز سه‌شنبه پلیس و مظنونان تروریست در منطقه «فوره» بروکسل و کشته شدن یکی از مظنونان، دادستانی این کشور اعلام کرد که هویت فرد کشته‌شده را یافته است.

به‌گزارش رویترز، دادستانی بلژیک امروز چهارشنبه ۱۶ مارس / ۲۶ اسفند در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که فرد کشته‌شده «بلقاید محمد» نام دارد و الجزایری‌تبار است.

«بلقاید محمد» متولد ۹ ژوئیه ۱۹۸۰ بود و به‌طور غیرقانونی در بلژیک به‌سر می‌بُرد.

دادستانی بلژیک همچنین افزود دو نفر در درگیری روز سه‌شنبه گریخته‌اند اما در حال حاضر نمی‌توان گفت که آن‌ها با حادثه تیراندازی سه‌شنبه ارتباطی داشتند.

پلیس بلژیک در پیوند با ادامه تحقیقات خود درباره حمله‌های تروریستی ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ / ۲۲ آبان در پاریس، روز سه‌شنبه ۱۵ مارس / ۲۵ اسفند در منطقه «فوره»، واقع در جنوب بروکسل قصد بازرسی خانه‌ای را داشت که از داخل خانه به روی آن‌ها آتش گشوده شد. در این درگیری سه مأمور پلیس زخمی شدند و یکی از مظنونان تروریست کشته شد. دو نفر نیز از محل حادثه گریختند.

تیری ورست، جانشین دادستان بلژیک گفت فرد کشته‌شده هنگامی که از پنجره‌ای به سوی مأموران پلیس شلیک می‌کرد توسط یکی از نیروهای ویژه هدف قرار گرفت و از پای در آمد.

به‌گفته او، جنازه فرد کشته‌شده در کنار یک پرچم گروه «دولت اسلامی» (داعش)، یک کتاب از اسلامگرایان سلفی و یک قبضه اسلحه کلاشنیکف در آپارتمان پیدا شد.

جانشین دادستان بلژیک گفت هویت «بلقاید محمد» ابتدا برای دستگاه قضایی و پلیس روشن نبود و تنها سابقه به جا مانده از او یک دزدی کوچک در سال ۲۰۱۴ بود.

دو نفر دیگر نیز شامگاه سه‌شنبه بازداشت شده‌اند. یک نفر از آن‌ها به‌دلیل شکستن پایش به بیمارستان منتقل شد و دیگری در پی یک حمله دیگر به خانه‌ای در منطقه «فوره» در نیمه‌شب گذشته، در بازداشت به‌سر می‌برد.

به‌گفته مقام دادستانی بلژیک احتمال دخالت این افراد در وقایع روز سه‌شنبه در حال بررسی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.