ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی مشروط سعید مدنی و آغاز دوران تبعید او در بندر‌عباس

سعید مدنی، جامعه‌شناس و زندانی سیاسی، با موافقت مسئولان قضایی پس از تحمل چهار سال حبس، از زندان آزاد شد.

سعید مدنی، جامعه‌شناس و زندانی سیاسی، با موافقت مسئولان قضایی پس از تحمل چهار سال حبس از زندان آزاد شد. او حالا باید برای گذراندن حکم تبعید خود، راهی بندر عباس شود.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۶ اسفند این خبر را منتشر کرد.

سعید مدنی، پژوهشگر اجتماعی و فعال سیاسی و مدنی و از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی، کمیته دفاع از انتخابات آزاد، عادلانه و منصفانه، کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و شورای اجرایی کانون مدافعان حقوق بشر است.

او ۱۸ دی ماه ۱۳۹۰ در تهران بازداشت شد و بر پایه کیفرخواست صادره به دلیل «همکاری با شورای هماهنگی راه سبز، کانون مدافعان حقوق بشر، کمیته دفاع از انتخابات آزاد، کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و شورای فعالان ملی-‌مذهبی و انتشار چندین مقاله و کتاب در زمینه مسائل اجتماعی با هدف سیاه‌نمایی وضعیت کشور» مورد محاکمه قرار گرفت و در ‌‌نهایت به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس و ۱۰ سال تبعید به شهر بندرعباس محکوم شد.

بهمن سال ۱۳۹۲ و به دنبال فعالیت آقای مدنی به عنوان وکیل بند و اصرار بر خواسته‌های زندانیان، او از این بند و زندان، به سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

او و چند زندانی سیاسی دیگر در زندان رجایی‌شهر، هفتم آذر ماه امسال و به دنبال بروز درگیری، دست به اعتصاب غذا زدند.

ظهر روز هفتم آذر ماه، دو زندانی دارای سابقه درگیری و شرارت که دوران محکومیت خود را در سالن ١٢ بند چهار زندان رجایی‌شهر می‌گذرانند، ضمن تهدید و ارعاب گروهی از زندانیان سیاسی، با چاقو به آن‌ها حمله کردند و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در این ماجرا، سعید مدنی هم دچار جراحت شد.

سعید مدنی هشتم دی ماه امسال برای اولین بار در دوران حبس به مرخصی آمد.

این زندانی سیاسی که در سال‌های ۱۳۷۳، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ هم زندان را تجربه کرده، تاکنون پژوهش‌هایی در زمینه مسائل اجتماعی ایران داشته و از جمله «فقر و نابرابری، اعتیاد، کودک‌آزاری، خشونت علیه زنان، تن فروشی و رفاه اجتماعی» را منتشر کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    درود