ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمدرضا عالی پیام، شاعر طنز‌پرداز از زندان آزاد شد

محمدرضا عالی پیام، شاعر طنز‌پرداز که از اردیبهشت سال جاری در زندان به‌سر می‌برد، آزاد شد.

محمدرضا عالی پیام، شاعر طنز‌پرداز که از اردیبهشت سال جاری در زندان به‌سر می‌برد، آزاد شد.

محمدرضا عالی‌پیام، پس از آزادی در میان دوستان خود

سایت کلمه گزارش داد این زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۲۶ اسفند از زندان آزاد شده‌ است.

عالی‌پیام که با تخلص «هالو» اشعار خود را منتشر می‌کند، به علت سرودن اشعار انتقادی در قالب طنز، محاکمه و به ۱۵ ماه حبس محکوم شده بود.

او به «تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، رهبری، ریاست جمهوری و مسئولان نظام» متهم شده بود.

عالی‌پیام در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ نیز مدتی را در زندان گذرانده بود.

محمدرضا عالی‌پیام پیش‌تر عضو کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران، عضو شورای مرکزی و دبیر انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران، انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی و عضو دائمی آکادمی داوری خانه سینما، عضو چند انجمن ادبی هنری تهران، مدیر عامل مؤسسه مینا فیلم و مدیر مؤسسه تبلیغاتی دایره مینا بوده است.

روز گذشته همچنین علی‌اکبر باغانی، معلم زندانی و نایب رئیس کانون صنفی معلمان نیز با قرار وثیقه از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.

او در پیوند با پرونده سال ۱۳۸۹ خود به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل محکوم شده بود. قرار است این عضو کانون صنفی معلمان پس از مدتی به زابل در استان سیستان و بلوچستان تبعید شود.

همچنین سعید مدنی، جامعه‌شناس و نویسنده زندانی پس از چهار سال زندان به صورت مشروط آزاد شد و او نیز باید به شهر بندرعباس جهت دو سال تبعید مراجعه کند.

عبدالرضا قنبری معلم زندانی دیگر که ابتدا به اعدام، سپس ۱۵ سال و در ‌‌‌نهایت ۱۰ سال زندان محکوم و در زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شد نیز از زندان آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    آزادی این عزیزان و مبارزان وطن را به آنها و خانواده های محترمشان تبریک عرض نموده و امیدوارم در کنار خانواده سال خوب و پر برکتی داشته باشند .

  • غلام عسگری

    من بعنوان یک شاگرد قلم فرسایان ونظم ونثرنویسان وشعرای بزرگ معاصرهمچون جناب استاد عالی پیام ضمن محکوم کردن رژیم تازیزادگان ضدایرانی بخاطربه بندکشیدن انسانهای ازادیخواه واهل قلم وفعالین درعرصه های کارگری وزنان ومدنی وسیاسی وعقیدتی ازرهایی استاد عالی پیام بسیارخشنود شدم این رهایی را همراه با فرارسیدن نوروزباستانی را به حضورایشان وخانواده محترمش وتمامی ملت ایران شادباش میگویم امیداست با برپایی یک حکومت مردمسالار وجدایی دین ازسیاست درکشورمان زندانی وجود نداشته باشد وانسانی پاک وازادیخواه ووارسته به بند کشیده نشود.به امیدفردای ازادی.متحدوپیروزباشید واستبداد ستیز.