ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عزت‌الله انتظامی خواهان رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد شد

عزت‌الله انتظامی بازیگر قدیمی سینمای ایران در نامه‌ای به حسن روحانی از او پرسیده است که چرا به وعده خود در مورد آزادی موسوی، رهنورد و کروبی عمل نمی‌کند. او گفته است «مسأله‌ای با این اهمیت» چرا همچنان لاینحل باقی مانده است.

عزت‌الله انتظامی، بازیگر قدیمی و مطرح سینمای ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از او خواست تا به وعده انتخاباتی خود مبنی بر آزادی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی عمل کند.

عزت‌الله انتظامی: ایران متعلق به همه ایرانیان با هر عقیده و مرامی است

عزت‌الله انتظامی در این نامه که تاریخ آن یکم اسفندماه است نگرانی نسبت به «لاینحل ماندن پاره‌ای مشکلات» و «تداوم آن‌ها و بی‌تفاوتی در قبال آن‌ها» را دلیلی برای نوشتن نامه خود دانسته است.

این بازیگر کهنه‌کار ضمن اشاره به حل مسأله هسته‌ای در نامه خود از حسن روحانی پرسیده است: «آیا وقت آن نرسیده است تا به دیگر وعده انتخاباتی‌تان، یعنی برداشته شدن حصر از سه بزرگوار – سرکار خانم زهرا رهنورد و آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی – عمل کنید؟»

او بزرگترین دستاورد آزادی آن‌ها را «بیشتر شدن اعتماد و اتحاد ملی» دانسته و باز هم پرسیده است: «چرا در انجام این وعده تعلل می‌کنید؟ چگونه می‌توان با قدرت های بزرگ جهان بر سر کسب منافع ملی بر سر یک میز نشست و چانه زد و بالاخره به نتیجه هم رسید، اما نمی‌توان با مسئولان کشور بر سر منافع ملی مذاکره کرد؟ مگر می‌شود مسأله‌ای با این اهمیت همچنان لاینحل باقی بماند؟»

میرحسین موسوی، همسرش زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ بدون هیچ اتهام یا برگزاری دادگاهی در حصر خانگی به‌سر می‌برند. حسن روحانی در رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۳۹۲ آزادی آن‌ها را در وعده‌های انتخاباتی خود مطرح کرد اما با گذشت بیش از دو سال به‌رغم اعتراض‌های جهانی نسبت به حصر آن‌ها این وعده عملی نشده است.

عزت‌الله انتظامی افزوده است: «مگر می‌شود مسأله‌ای با این اهمیت را نادیده گرفت و خواهان همبستگی ملی هم شد؟ نادیده گرفتن حقایق و چشم بستن بر آن‌ها، فقط به دشوارتر شدن حل آن‌ها می‌انجامد.»

او گفته است ایران متعلق به همه ایرانیان با هر عقیده و مرامی است و باید از «آشتی ملی» سخن گفت.

عزت‌الله انتظامی در پایان نامه خود به حسن روحانی نوشته است: «از شما این انتظار را دارم که در آستانه نوروز مسأله حصر را هم حل کنید تا موجبات وحدت ملی در جامعه فراهم آید.»

روز پنج‌شنبه ۲۷ اسفند محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در مورد برخی وعده‌های انتخاباتی روحانی در عرصه سیاست داخلی به این گفته بسنده کرد که «هر کاری در زمان خود و با سرعت مناسب خود باید انجام شود».

عزت‌الله انتظامی ۹۲ سال سن دارد و یکی از بازیگران تأثیرگذار بر سینمای ایران بوده است. او که در آلمان درس بازیگری خوانده در طول فعالیت هنری خود در بیش از ۵۵ فیلم ایفای نقش کرده است، از جمله در فیلم‌های مطرحی چون گاو، پستچی، دایره مینا، حاجی واشنگتن، کمال‌الملک، هامون، ناصرالدین شاه آکتور سینما، روسری آبی و...

انتظامی از سال ۱۳۸۹ در فیلمی بازی نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.