ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ به یک شبهه درباره اسلام و حقوق بشر

آیا اسلام با حقوق بشر سازگار است؟ آیت الله بهجت به این شبهه‌‌ پاسخ گفته است که گویا می‌توان از یک ادراک حقوق بشری در اسلام حرف زد.

آیا اسلام با حقوق بشر سازگار است؟ آیت الله بهجت به این شبهه‌‌ پاسخ گفته است که گویا می‌توان از یک ادراک حقوق بشری در اسلام حرف زد.

داوران هفتادمین جشنواره فیلم ونیز به ریاست برناردو برتولوچی (نشسته بر صندلی چرخدار)

حقوق بشر دو بنیاد دارد: انسا‌نها برابرند، و انسان‌ها می‌توانند و شایسته است که خود هنجارهای زندگی خود را تعیین کنند. اسلام در مقابل این دو اصل این دو اصل را می‌گذارد که انسان‌ها برابر نیستند، و آنها که پیغمبر و امام و خلیفه و نظرکرده هستند، باید بر دیگران اعمال ولایت کنند. یک آیت الله که پس از مرگش او را در زمره نظرکردگان درآورده‌اند، این موضوع را به روشنی تشریح کرده است.

عین روایتی که درباره او نقل شده چنین است:

پاسخ آیت الله بهجت به یک شبهه

مرحوم حضرت آیت الله بهجت به این سوال که چرا خداوند متعال افراد بسیاری را آفرید که مستحق آتش جهنم گردند، پاسخ گفتند.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: سوال: چرا خداوند متعال افراد بسیاری را آفرید که مستحق آتش جهنم گردند؟
جواب: در حدیث قدسی آمده است: «کنت کنزا مخفیا فاحببت أن أُعرف، فخلقتُ الخلقَ لکی أُعرَف»( بحار الانوار، ج۸۴، ص ۱۹۸ و ۳۴۴): من گنج نهان بودم، خواستم که شناخته شوم، لذا مخلوقات را آفریدم تا شناخته شوم. خداوند عده‌ای را برگزید و در جوار خود، اهل انس و هم نشین و مظهر اسما و صفات خود قرار داد، که هر کدام از آن‌ها در یک کفّه‌ ترازو و بقیه‌ مردم در کفه دیگر هستند. اگر ارزش افراد با ترازو سنجیده شود، ارزش یک مومن کامل از هزاران افراد غیر مومن برتر و سنگین‌تر خواهد بود. در روایت آمده است: «اگر یک امام و یک ماموم در جهان وجود داشته باشد، غرض از خلقت حاصل است.»

(به نقل از سایت جهان امروز، منبع اصلی: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت – ص ۵۱)

آپارتاید اسلامی

گفته آیت الله بر پایه «حدیث قدسی» بیان یک آپارتاید آشکار است. عده‌ای انسان کامل هستند، بقیه اضافه تولید. آن اضافه تولید را می‌توان مثل آشغال سوزاند. و وقتی خدا چنین مقرر کرده است، نظرکردگانش طبعا بایستی در زمین یک نظم آپارتاید ایجاد کنند. کامل‌ها (مثلا خامنه‌ای، جنتی، علم الهدی، مصباح، لاریجانی، مکارم و بقیه) می‌توانند بر ناقص‌ها اعمال ولایت کنند.

شبهه برطرف شد؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان

    ما مدى صحةهذا الحديث القدسي : يقول تعالى " كنت كنزا مخفيا. فأردت أن أعرف فخلقت الخلق فبه عرفوني" .... جزاكم الله خير الجزاء الإجابــة الحمد لله والصلاة السلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد: فقد ذكر العجلوني هذا الحديث في كشف الخفاء برقم 2016 بلفظ " كنت كنزاً لا أعرف، فأحببت أن أعرف فخلقت خلقاً فعرفتهم بي فعرفوني " وفي لفظ فتعرفت إليهم فبي عرفوني. قال العجلوني المشهور على الألسنة: كنت كنزاً مخفياً فأحببت أن اعرف فخلقت خلقاً فبي عرفوني. وهو واقع كثيراً في كلام الصوفية. وهذا حديث موضوع مكذوب على النبي صلى الله عليه وسلم قال العجلوني : قال ابن تيمية: ليس من كلام النبي صلى الله عليه وسلم، ولا يعرف له سند صحيح ولا ضعيف، وتبعه الزركشي ، والحافظ ابن حجر في اللآليء والسيوطي وغيرهم) انتهى والله أعلم به ظاهر در علم الحديث و راي بزرگان آيين اسلام اين حديث از ر ريشه كذب و مو ضوع است، حديث موضوع يعني حديثي كه وضع شده و سلسله اسناد و روات ثقه اي ندارد و رايج بين صوفيه ميباشد، بيچاره مردم و مسلماناني كه دين خود را به اين روش و از بالاترين ها در اين نحل فكري يا بهتر است گفته شود مدعيان كسب ميكنند، از اين روايات و منقولات بسيار در اس و اساس ا ين نحله در اسلام وجود دارد نظير من عرفه نفسه فقد عرفه ربه كه مانند حديث كنز مخفي كتابها در باره انان نوشته و عمرها را به بطالت داده اند نيز از احاديث ضعيف ميباشد كه در علم الحديث حتي غير قابل ذكر و اشاره ميباشد.

  • نوید

    ایشان همچون اکثر دیگر آیت الله ها، غیر مسلمانان را کافر می دانند. شاید باور نکنید که علاوه بر بهائیان که آیات عظام کلاً ایشان را کافر و مرتد و نجس می دانند و از حقوق بشر و شهروندی محرومشان کرده اند، ارمنى، مسيحى، كليمى، يهودى و زرتشتى و اهل حقّ يا على اللهى ها و... را نیز کافر و نجس می دانند! کل فتاوی آیت الله بهجت را در این خصوص در اینجا بدقت ملاحظه فرمایید: http://v0.bahjat.ir/index.php/ahkam/esteftahat/213-7.html بهائی ها که از نظر جمهوری اسلامی ایران وضعشان مشخص است و همیشه کافر و نجس و مورد ستم های گوناگون مستمر بوده اند و از جمله در مجلس هم اجازه ندارند نماینده ای داشته باشند، ولی تعجب اینجاست که مسیحی و کلیمی و زرتشتی که به قول آیات عظام اهل کتاب محسوب می شوند و در مجلس هم نماینده دارند کافر و نجس محسوب شده اند! و از آن تعجب انگیزتر اظهار نظرهای نمایندگانِ به اصطلاح کافر و نجس این ادیان هستند که بعضا از جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند و می گویند در ایران حقوق بشر رعایت می شود و اقلیت های مذهبی راحت و آزادند! امّا در مورد حدیث مزبور باید عرض کنم که علیرغم کرامات و عرفان و سیر و سلوکی که جمهوری اسلامی ایران برای آیت الله بهجت قائل اند، ایشان معنی والای حدیث مزبور را درک نکرده اند و معلوم است که عرفانشان توهمی بیش نبوده است. زیرا مفهوم حقیقی حدیث مزبور این است که همۀ خلق مظاهر اسما و صفات خدایند و نه عده ای خاص. حتی طبیعت و همۀ موجودات در آن نیز مخلوق اند و مظهر صفات و اسماء حق و مورد احترام. از این حدیث این مستفاد می شود که خدا به خاطر «عشق و محبت» جهان و آنچه را که در آن هست آفریده و هدفش شناخت این عشق و جاری شدن این محبت در جهان بوده. افسوس که در جمهوری اسلامی ایران حتی آیات و احادیث مورد استناد خودشان نیز غلط و اشتباه مفهوم و تعریف می شود!

  • حقیقتگو

    واقعا باید در کره زمین و در قرن بیست یکم به در موجودیت مخ انسانی در درون جمجه های میلیون ها که متاسفانه به شکل و شمایل انسان زاده شده اند واقعا شک و تردید کرد که برای اولین بار در کره زمین متولد نشده اند و قبلا هم در کره زمین در قالب حیواناتی در اسارت چوپانان و قصابان زندگی میکرده اند بوده اند و روح و روان و فهم شعورشان و را از زمان گذشته به داخل کالبد انسان نما وارانه شان حلول کرده است که برده گی و افسار به گردن داشتن را با کمال میل می پسندند و از ضدیت با حقوق بشر می گویند زیرا که نه در زندگی گذشته شان و نه در زندگی درحال در کالبد انسان هرگز بشر نبوده اند!! کدام خدای علیل و ذلیل و معیوب و ضحاک صفت وغقده ای برای سرگرمی اش بساط جهنم و بهشت راه اندازی می کند؟ چرا این موجوداتی که به اشتباه درکالبد انسانی حلول کرد اند باعث پیدایش چپاولگران بیسود و مفت خور دین ساز و تاتر باز در عبا شده اند. فلسفه ای که باعث شده است صدها سال قشون هایی از چپاولگران ضد بشری وملعون و شیطانی با بساط رعب و ترس از روز قیامت به برده کردن و چپاول و جنایت کردن بشریت مشغولند. ايا خدا که می خواد به اصطلاح خدای جهان باشد محتاج چنین وکیل و وکلایی در کره زمین است؟ از پیدایش بساط دین میلیونها انسان بخاطر این خرافات تولیدی چپاولگران کشته شده و میشوند. چقدر چقدر چقدر مسخره است بدن آخوندی که هیچ چیز خارق العاده تری از بدن دیگران ندارد و حتی نیاز به داروی کافر ساز و علم پزشکی کافران دارد که موجود تمام بی مصرف و خرافات پرورش رازنده نگه دارد با مستند جعلی نماینده خدا اعلام می کند و چاه نفت و دلار را می پرستتد. تا بحال بعد از هزار و چند سال حتی یک مرده از درون قبر نتوانسته از ماهیت روز قیامت و بهشت و جهنم برای زنده گان حکایت و پیامی از درون قبر ارسال کند. واقعا برای انسانان جای قدری تفکردارد که ماهیت این چپاولگران و برده گران عبا بردوش ضد انسان را افشا کنند.

  • احسان

    خدا صمد است پس نیازی ندارد که شناخته شود این حدیث کلا صحتش رو هواست نمیشه بر اساس اون یه امر بزرگی مثل اداره ی جامعه رو تفسیر کرد.

  • شهروند درجه سه

    باز این عوامل بیبصیرت دشمن و رژیم صهیونیستی حرف از حقوق بشر زدند ! آقاجان ! این حقوق بشر غربی است! کار دشمن است ! ما اسلام داریم، بالاتر از آن نظام مقدس داریم! بالاتر از آن ولی امر مسلمین جهان و رهبر معظم و بابصیرت جهان و دیگر جیزهای جهان را داریم ! حقوق بشر غربی است، حرف دشمن است ! دشمن می خواهد ما را از نظام مقدس دور کند ! دشمن می خواهد ما را از نعمت وجود پرخیر و برکت ولی امر مسلمین جهان محروم کند ! انقدر بی بصیرت نباشید و حرف دشمن را نزنید ! یعنی دشمن دشمن بگویید ، ولی حرف دشمن را نزنید ! این دفعه با این همه هزینه این چندتا موشک را پرتاب کردند برای چه ؟ ما باید دشمن داشته باشیم ! باید بحران داشته باشیم ! اسلام عزیز و نظام مقدس با همین بحرانها ادامه داشته و دارد! انقدر بی بصیرت نباشید ! اسلام عزیز که حقوق بشر ندارد. همین نظام مقدس و همین ولایت مطلقه فقیه برای شما خوب است. دشمن حسودی می کند از اینکه چنین ولی امر مطلق و با بصیرت ندارد !

  • گرسیوز

    آها ... روشن شدم. با تشکر از بهجت و شرکاء. با این حساب خیلی لطف می کنند که به جای سوزاندن ما ، مدتی تحمل فرموده و ما را ولایت می کنند.