ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان سعودی: جنگ در یمن رو به پایان است

در حالی‌که حملات هوایی ائتلاف عربی در یمن روز سه‌شنبه ۱۵ مارس / ۲۵ اسفند، ۱۱۹ کشته بر جای گذاشت، این ائتلاف از روند رو به پایان جنگ در یمن خبر می‌دهد.

پس از گذشت یک سال عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن عربستان سعودی می‌گوید جنگ در این کشور رو به پایان است. این در حالی است که حملات هوایی روز سه‌شنبه ائتلاف عربی در یمن ۱۱۹ کشته داشته است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، سرلشگر احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی علیه حوثی‌ها در یمن و مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی گفت جنگ‌های عمده در یمن به پایان خود نزدیک می‌شوند و مرحله بعدی برقراری ثبات و بازسازی در این کشور است.

عسیری افزود لازم است نیروهای ائتلاف عربی در کنار دولت یمن باقی بمانند تا با برنامه‌های درازمدت امنیت و صلح در آن کشور را تثبیت کنند.

این مقام نظامی سعودی گفت ریاض نمی‌خواهد از اقدام غربی‌ها در لیبی الگوبرداری کند و یمن به لیبی دوم تبدیل شود، به همین دلیل به حمایت از دولت یمن ادامه خواهد داد.

از ماه مارس سال ۲۰۱۵ که نیروهای ائتلاف منطقه‌ای به‌رهبری عربستان برای جلوگیری از پیشروی شیعیان حوثی حملات هوایی خود به یمن را آغاز کرده‌اند، نزدیک به شش هزار نفر در این حملات کشته شده‌اند که بیش از نیمی از آن‌ها غیرنظامیان بوده‌اند.

نهادهای مدافع حقوق بشر بارها حملات ائتلاف عربی به یمن را محکوم کرده‌اند و پارلمان اروپا نیز در روز ۶ اسفندماه جاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که به طرح تحریم تسلیحاتی کشور عربستان سعودی برای حمایت از حقوق انسانی غیرنظامیان درگیر در جنگ یمن بپیوندند.

کشته شدن ۱۱۹ نفر در حملات هوایی روز سه‌شنبه

عربستان سعودی در حالی از پایان یافتن جنگ یمن سخن می‌گوید که روز سه‌شنبه ۱۵ مارس / ۲۵ اسفند نیروهای ائتلاف عربی در حملات هوایی به یک بازار در شمال یمن ۱۱۹ نفر، از جمله ۲۲ کودک را کشتند.

این آمار جدید امروز پنج‌شنبه ۱۷ مارس / ۲۷ اسفند از سوی یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد ارائه شد.

یونیسف گفته است ۴۷ نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

این تعداد کشته در حملات هوایی ائتلاف عربی به یمن یکی از خونبارترین حملات عربستان سعودی و هم‌پیمانانش از یک سال پیش تاکنون را نشان می‌دهد.

روز چهارشنبه چهارشنبه ۱۶ مارس / ۲۶ اسفند بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد حملات هوایی روز سه‌شنبه را محکوم کرد و بار دیگر تمام طرف‌های درگیر را فراخواند تا «به‌طور کامل به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند».

به‌رغم حمایت‌های ائتلاف عربی از دولت یمن هنوز شهرهایی در این کشور در دست شورشیان حوثی است، از جمله صنعا، پایتخت کشور.

جنگ در یمن موجب شده است که ۱۵ میلیون نفر به کمک‌های اولیه برای ادامه زندگی نیازمند شوند و ۲,۵ میلیون نفر خانه و کاشانه خود را ترک کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیرشکاری

    گاف بزرگ سعودی ها و کشورهای مرتجع ، جنایتکارومداخله گرعربی مورد حمایت ناتو...شکست را بر قرار ترجیح دادید الفرار الفرار ! فلنگ ببندید وُ فرار را بر قرار ترجیح دهید...