ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صلاح عبدالسلام، عامل حملات تروریستی پاریس به فرانسه مسترد می‌شود

با بازداشت صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس در بلژیک، دولت فرانسه اعلام کرد که پس از استرداد عبدالسلام، او در فرانسه دادگاهی خواهد شد. خانواده‌های قربانیان ترورهای پاریس نیز خواهان استرداد عبدالسلام شدند.

در پی بازداشت صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس در بلژیک، او باید در فرانسه مقابل دادگاه قرار گیرد.

، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی با شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک خواهان استرداد صلاح عبدالسلام شد. او گفت دستگاه قضایی فرانسه هر چه سریع‌تر درخواست خود را ارائه خواهد کرد.

اولاند اعلام کرد امروز، شنبه ۱۹ مارس / ۲۹ اسفند نشستی با شورای امنیت فرانسه برگزار خواهد کرد.

کوئن گینز، وزیر دادگستری بلژیک گفته است استرداد عبدالسلام به فرانسه اقدامی تشریفاتی است.

روز گذشته، جمعه ۱۸ مارس / ۲۸ اسفند، صلاح عبدالسلام ۲۶ ساله، مظنون اصلی حملات تروریستی فرانسه، در یک درگیری با پلیس در منطقه مولنبک بروکسل، پایتخت بلژیک، دستگیر شد.

پلیس بلژیک اعلام کرد که صلاح عبدالسلام در جریان یک عملیات وسیع ضدتروریستی در بروکسل، از ناحیه پا زخمی و سپس دستگیر شده است.

صلاح عبدالسلام پس از حملات تروریستی پاریس در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ / ۲۲ آبان که منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر شد همچنان متواری بود.

نخست‌وزیر بلژیک در نشست رسانه‌ای خود با اولاند بازداشت صلاح عبدالسلام را اقدامی «بسیار مهم در نبرد برای دمکراسی» و علیه افراط‌گرایی خواند.

عبدالسلام در جریان حملات تروریستی پاریس در تدارکات و سازماندهی حملات، از جمله کرایه خودرو و اتاق برای فرماندهان اصلی ترورها و انتقال تروریست‌ها به محل عملیات‌شان در پاریس نقش داشت.

فرانسوا اولاند گفت تعداد کسانی که در تدارکات حملات به هر شکلی نقش داشتند بیشتر از آن است که تصور می‌رفت و وظیفه بازپرس‌ها شناسایی همه آن‌هاست. او گفت: «ما با شبکه بسیار گسترده‌ای روبه‌رو هستیم... همه جا، در بلژیک و همچنین در فرانسه، تهدید بسیار جدی است.»

بازماندگان قربانیان ترورهای پاریس نیز خواهان استرداد صلاح عبدالسلام به فرانسه شدند. وکلای خانواده‌های قربانیان چنین اقدامی را خواسته موکلان خود دانستند.

در جریان عملیات ضدتروریستی روز جمعه که منجر به دستگیری صلاح عبدالسلام شد چهار نفر دیگر نیز که گفته می‌شود اعضای خانواده‌ای بوده‌اند که عبدالسلام را پناه داده‌اند، بازداشت شدند. یکی از این افراد نیز زخمی شد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد صلاح عبدالسلام که به‌دلیل زخمی شدن از ناحیه پا به بیمارستان سن میشل بروکسل منتقل شده بود، پس از مداوا صبح شنبه ۱۹ مارس / ۲۹ اسفند به خارج از این بیمارستان منتقل شده است. فرد زخمی شده‌ی دیگر نیز در این بیمارستان مداوا شد و سپس در اختیار پلیس قرار گرفت.

در پی بازداشت صلاح عبدالسلام، فرانسوا اولاند جلسه اتحادیه اروپا در مورد بحران پناهجویی را ترک کرد تا با نخست‌وزیر بلژیک در نشست مطبوعاتی مشترک شرکت کند. شارل میشل نیز زودتر از اولاند جلسه اتحادیه اروپا را ترک کرده بود.

روز گذشته (جمعه) اعلام شد که پس از تیراندازی‌های سه‌شنبه بین پلیس و مظنونان تروریست در منطقه «فوره» بروکسل، اثر انگشت صلاح عبدالسلام در جریان بازرسی آپارتمانی شناسایی شده است.

در تیراندازی‌های سه‌شنبه یک نفر کشته و چهار مأمور پلیس زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.