ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۷۸ کشور یک ساعت چراغ‌های خود را خاموش می‌کنند

«صندوق جهانی طبیعت» در آخرین شنبه ماه مارس هر سال کارزار «ساعت زمین» را سازماندهی و برگزار می‌کند.

دهمین دوره کارزار «ساعت زمین» در ۱۷۸ کشور و ۱۴۰۰ اثر تاریخی شنبه ۱۹ مارس / ۲۹ اسفند برگزار خواهد شد.

«صندوق جهانی طبیعت» در آخرین شنبه ماه مارس هر سال کارزار «ساعت زمین» را سازماندهی و برگزار می‌کند.

در این کارزار مردم جهان با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت از مصرف محتاطانه انرژی حمایت می‌کنند تا به این طریق نسبت به تغییرات آب و هوایی هشدار دهند.

این کارزار از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی برگزار می‌شود.

پاسکال کانفَن، سخنگوی سازمان «صندوق جهانی طبیعت» در فرانسه در این‌باره گفت: «جامعه مدنی برای دفاع از تعهدات صورت گرفته در کنفرانس آب و هوایی پاریس بسیج می‌شود.»

بیست‌ویکمین گردهمایی اعضای کنوانسیون‌ سازمان‌ ملل‌ در مورد تغییرات‌ آب‌ و هوایی یا «COP21» آذرماه سال جاری با حضور نمایندگان و سران ۱۹۵ کشور جهان برگزار شد و پس از دو هفته چانه‌زنی در بورژه پاریس پایان یافت. در این کنفرانس یک توافقنامه الزام‌آور اقلیمی امضا شد.

از نتایج مهم این توافق حد نصاب افزایش دمای زمین زیر دو درجه سانتیگراد (نسبت به مقطع ورود به عصر صنعتی شدن) بود و از تمام کشور‌ها خواسته شد تلاش خود را برای محدود کردن دمای زمین تا یک و نیم درجه سانتیگراد انجام دهند.

پاسکال کانفن گفت: «بدترین چیز آن است که کنفرانس COP21 بسته شده و شرایط همچون گذشته ادامه یابد، در حالی که تعهدات باید حفظ و به سرعت تثبیت شوند و سال ۲۰۱۶ به سال هماهنگی تبدیل شود.»

کارزار «ساعت زمین» در حال حاضر در جزایر فیجی آغاز شده است و سپس در آسیا، اروپا و آمریکا ادامه خواهد یافت.

سیدنی، پل بندرگاه و ساختمان اپرای خود را خاموش خواهد کرد و در پی آن اهرام مصر، برج ایفل، میدان تایمز و ساختمان امپایر استیت به مدت یک ساعت در خاموشی فرو خواهند رفت.

نخستین کارزار «ساعت زمین» در ایران در سال ۱۳۹۰ و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران انجام شد.

در چهارمین و آخرین برنامه «ساعت زمین» در ایران که سال گذشته برگزار شد ارومیه، تهران، تبریز، اصفهان و چند شهر دیگر نیز به آن پیوستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.