ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سازمان ملل به اتحادیه اروپا و ترکیه درباره حق پناهندگی

سازمان ملل متحد از اتحادیه اروپا و ترکیه خواست تا در اجرای توافقنامه خود درباره بحران پناهجویی حق اساسی پناهندگی را تضمین کنند.

سازمان ملل متحد از اتحادیه اروپا و ترکیه خواست تا در اجرای توافقنامه خود درباره بحران پناهجویی حق اساسی پناهندگی را تضمین کنند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز شنبه ۱۹ مارس / ۲۹ اسفند ضمن این درخواست از اتحادیه اروپا و ترکیه خواسته است تا به‌هنگام بازگرداندن پناهجویان از یونان به ترکیه آسیب‌پذیری آن‌ها در بررسی‌های فردی را مد نظر قرار دهند.

همچنین باید اطمینان حاصل شود که پناهندگان بتوانند علیه تصمیمات درخواست تجدیدنظر کنند.

بر اساس توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه پناهجویانی که از روز یکشنبه ۲۰ مارس / اول فروردین ۱۳۹۵ از طریق دریا از ترکیه به یونان وارد شوند به ترکیه بازگردانده خواهند شد. اتحادیه اروپا نیز متعهد شده است که به همان تعداد، پناهجویان سوری را که مدت‌هاست در ترکیه به‌سر می‌برند بپذیرد.

منتقدان از این بیم دارند که این توافق منجر به نقض حق پناهندگی شود. با این حال اتحادیه اروپا معتقد است که بازگشت پناهجویان در انطباق کامل با قوانین اتحادیه اروپا و قوانین بین‌المللی است. همه پناهجویان در یونان ابتدا ثبت می‌شوند و سپس نیازهای آن‌ها به شکل فردی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تنها پناهجویانی بازگردانده خواهند شد که در یونان تقاضای پناهندگی نکنند و یا درخواست آن‌ها بی‌اساس و یا غیرمجاز تشخیص داده شود. اتحادیه اروپا هزینه بازگشت این پناهجویان را خواهد پرداخت.

اگر پناهجویان علیه تصمیم بازگشت به ترکیه تقاضای تجدیدنظر کنند قضات یونان در مورد تقاضای آن‌ها تصمیم خواهند گرفت. نیروهای قضایی به‌صورت ویژه استخدام می‌شوند و حقوق آن‌ها توسط اتحادیه اروپا پرداخت می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نیما اسکار

    چه حق پناهندگی سازمان ملل خودشو مسخره کرده. پدرمونو ترکا اینجا دراوردن نه خونه مناسب میدن نه کار میدن کاملا نژاد پرستانه رفتار میکنن. خود همون سازمان مللم حق ماهانه ۱۵۰ لیر مارو نمیده. باید شلن انسانی خودتو بندازی زیر پات تا سوسیال یا اسام ۵۰ لیر بدن که بتونی دستکم نون نود کروشی بگیری نمیری. صداشون از جای گرم در میاد. از کجا بگم از درد این پناهجویی. از ان جی ا های ایرانی که نگو یکیش که تو امریکا بود بهم وقت مصاحبه داد تلفنی کل پروندمو توضیح دادم شرایطمو گفتم گفتن بنظر ما مشکلی نداشتید اومدید بیرون خطری نبود گفتم انگار شما درمورد یک کشور اروپایی صحبت میکنیدا. من جونم در خطر بود امنیت اجتماعی روانی نداشتم چی میگید برای خودتون به این سازمانهای غیر دولتی ایرانی کمک نکنید همشون الکین همون سازمان به خیلیایی که همش دروغ گفتن کیسشونم تقلبیه و با همون کیس تقلبی هم قبولی سازمان ملل را دارن سیصد دلار داده. تازه مدام ماهی هزار لیرم از ایران بهش خانوادش میدن الانم ایشون انتالیا برای تفریح رفتن. اینه شرایط ما خیلیا ناحق دارن به کشورای دیگه میرن و از همه پولا از همه جا استفاده میکنن ولی کسایی که واقعا نیاز دارن رها شدن