ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما در پیام نوروزی خود به ایرانیان نوید روابط تجاری بیشتر داد

رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار پیامی تصویری، نوروز را تبریک گفت و نوید این را داد که مردم ایران پس از برجام می‌توانند روابط تجاری بهتری با آمریکا داشته باشند.

باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار پیامی تصویری، ساعاتی پیش از فرارسیدن سال نوی ۱۳۹۵، نوروز را تبریک گفت و نوید این را داد که مردم ایران پس از برجام می‌توانند روابط تجاری بهتری با آمریکا داشته باشند.

بارک اوباما در حال ضبط پیام تصویری نوروز ۱۳۹۵ - عکس از کاخ سفید

اوباما در پیام نوروزی خود از سفره هفت‌سین کاخ سفید به سفره مردم ایران رسید. او گفت که باوجود اینکه اثر رفع تحریم‌ها بر اقتصاد ایران نمودی آهسته خواهد داشت، تردیدی نیست که مردم ایران اثرات رفع تحریم‌ها را در آینده‌ای نه چندان دور خواهند دید.

در این پیام ویدئویی، رئیس‌جمهوری ایالات متحده «همه کسانی که در آمریکا و دیگر نقاط دنیا، نوروز را جشن می‌گیرند» را خطاب قرارد داد.  او به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در ایران نوید داد که «پنجره‌ای جدید در روابط دوجانبه بین دو کشور» ایران و آمریکا گشوده شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا فضای پس از برجام را «بازگشت ایران به اقتصاد جهانی» خواند گفت این یعنی «تجارت و سرمایه‌گذاری بیشتر و خلق فرصت‌های شغلی بیشتر.»

اوباما از اشتیاق آمریکایی‌ها برای شرکت در صنعت گردشگری ایران و خرید «فرش‌های زیبای ایرانی، خاویار، پسته و زعفران» هم صحبت کرد. او همچنین گفت که توافق هسته‌ای با ایران موجب آسان‌تر شدن صدور ویزای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی در آمریکا خواهد شد.

در این پیام تصویری که مخاطبانش «مردم ایران» هستند، اوباما یادآور شد که برجام به این مفهوم نیست که تهران و واشنگتن اختلاف ندارند و «ایالات‌متحده کماکان اختلافات عمیق با دولت ایران خواهد داشت.» با این حال، او مجدد از جنبه‌های مختلف توافق هسته‌ای قدرت‌های ۵+۱ با ایران دفاع کرد.

بارک اوباما از زمانی که رئیس‌جمهوری ایالات متحده است، هرسال فرارسیدن نوروز و سال نو خورشیدی را به مردم ایران تبریک می‌گوید. پیام بعد از ظهر روز شنبه به‌وقت واشنگتن هم به همین سنت هر ساله از چیدن هفت‌سین کاخ سفید و سفره سبزی‌پلو با ماهی حرف زد. اوباما گفت که می‌خواهد به همراه هم‌وطنان ایرانی-آمریکایی‌اش در کاخ سفید پس از شام سال نو، نان برنجی بخورد. او همچنین هم‌وطنان ایرانی-آمریکایی‌اش را، وطن‌پرست خواند.

رئیس‌جمهوری آمریکا، پیام نوروز ۱۳۹۵ خود را با شعری از فریدون مشیری آغاز کرد و ترجمه این شعر را به زبان انگلیسی خواند: «باز کن پنجره‌ها را، که نسیم، روز میلاد اقاقی‌ها را جشن می‌گیرد، و بهار، روی هر شاخه، کنار هر برگ، شمع روشن کرده است».

پیام اوباما را ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    آوباما شرم کن خجالت بکش ای هم دست چپاولگران و قاتلان مردم و نابود کنندگان فرهنگ و تمدن مردم ایران...اوباما شرم کن از کلمه نوروز و جمله تبریک گفتن .....دست های تو اوباما به خون مردم ایران و سوریه و عراق و لیبی آلوده است تبریک نوروز گفتنت پیشکشت اوباما !!!! پیشرفت علم و دانش در فضای آزاد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا نتنها باعث خوشبختی و خوش زیستی و سعادت و مشغله آفرینی کره زمین نشینان شده است بلکه باعث و مسبب بسیاری از فجایع در کشورهای برده زده و استبداد و خفقان زده جهان سومی هم شده است که امپریالیست و گماشتگان سر سپرده به حکومتگریشان در کشورهای جهان سوم با توسل به ابزار آلات مدرن برای گول زدن مردمان این کشورها در چپاولگردن و ایجاد خفقیان و استبداد به نحو احسندی و آنهم بدون شرم و حیا و خجالت و بدون حد مرزی استفاده می کنند...... یک نمونه بارز از این پدیده اوبامای آخوند و پاسدارچی و خفقان و استبداد پرست دوست در ایران است که او همانند کارترها و هنری کسینجرها ضد ایرانی و ضد فرهنگ و تمدنش بوده و هستند اوباما با برداشتن تحریم ها و روانه ساختن میلیاردها دلار به جیب قشون آخوندها آدامه بساط امپریالیست آخوندی را با ادامه چپاولگری ها و خفقان ها در ایران تضمین کرد و حالا بی شرمانه و به روابط تجاری با آخوندهاش در ایران نوید میدهد..... !! ای که ....ف بر تو اوباما !!