ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: عامل بمب‌گذاری استانبول عضو داعش بود

محمد اوزتورک ۲۴ ساله متولد شهر جنوبی غازی آنتپ، پیشتر به اتهام عضویت در داعش تحت پیگرد بود. پدر و برادر اوزتورک در پی این عملیات انتحاری دستگیر شده‌اند.

مقامات امنیتی می‌گویند هویت بمب‌گذار انتحاری خیابان استقلال استانبول را شناسایی کرده‌اند و این فرد از اعضای داعش بوده است.

در انفجاری انتحاری که در خیابان پرتردد استقلال در شهر استانبول رخ داد، پنج تن کشته و بیش از ۳۶ تن زخمی شدند

خبرگزاری دوغان یکشنبه ۲۰ مارس/ اول فروردین گزارش داد که مقامات امنیتی محمد اوزتورک، یکی از اعضای داعش را به عنوان بمب‌گذار انتحاری روز گذشته در خیابان استقلال استانبول شناسایی کرده‌اند.

در انفجاری انتحاری که در نیمروز شنبه ۱۹ مارس/ ۲۹ اسفند در خیابان پرتردد استقلال در شهر استانبول رخ داد، پنج تن کشته و بیش از ۳۶ تن زخمی شدند. پلیس ترکیه می‌گوید هر پنج کشته از اتباع خارجی هستند.

یک تبعه ایرانی به نام علیرضا رزم‌خواه و سه تبعه اسرائیل در میان کشته شدگان هستند. سفارت ایران در آنکارا از مسافران ایرانی به ترکیه در تعطیلات نوروزی خواست که در اماکن پر تردد حاضر نشوند.

اوزتورک ۲۴ ساله متولد در شهر جنوبی غازی آنتپ، پیشتر به اتهام عضویت در داعش تحت پیگرد بود. دی ان ای فرد بمب‌گذار با خانواده اوزتورک مطابقت دارد و بر این اساس مقامات امنیتی هویت او را تشخیص داده و تأیید می‌کنند.

پدر اوزتورک گفته است فردی که در ویدئوی منتشره از محل حادثه حضور دارد، شبیه فرزند اوست. به گفته او، اوزتورک مدت‌ها پیش در سوریه مفقود شده بود و به تازگی باخبر شده بودند که او در استانبول است.

پدر و برادر اوزتورک در پی این عملیات انتحاری دستگیر شده‌اند.

مقامات امنیتی به فرد دیگری نیز مشکوک‌اند. این فرد ساواش ییلدیز نام دارد که یکی از چهار عضو تحت پیگرد داعش در ترکیه است.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. پیشتر مقامات ترکیه گفته بودند که حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) و یا داعش را مسئول این عملیات انتحاری است.

یکشنبه گذشته در یک انفجار انتحاری در آنکارا ۳۷ نفر کشته شدند. گروه بازهای آزادی کردستان (TAK) که یک جریان تندروی منشعب از پ‌ک‌ک است مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

----------------------------------------------------------------------------------

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.