ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت رضا ضراب در آمریکا به اتهام معاملات پنهان با ایران

رضا ضراب از شرکای بابک زنجانی، متهم است که با ارسال پنهانی صدها میلیون دلار به ایران، به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی یاری رسانده است.

رضا ضراب، یکی از متهمان ایرانی ـ ترکیه‌ای پرونده فساد مالی در ترکیه و از شرکای بابک زنجانی، تاجر زندانی متهم به فساد اقتصادی در ایران، به اتهام ارسال صدها میلیون دلار به ایران و دیگر کشورها به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا، در فلوریدا دستگیر شد.

رضا ضراب، یکی از متهمان ایرانی ـ ترکیه‌ای پرونده فساد مالی در ترکیه و از شرکای بابک زنجانی

به گزارش رویترز، دادستانی آمریکا ضمن اعلام بازداشت رضا ضراب، از متهم شدن همکارانش کاملیا جمشیدی، ۲۹ ساله و حسین نجف‌زاده، ۶۵ ساله از مسئولان بانک ملت، توسط دادگاه فدرال منهتن خبر داده است.

بنا به این گزارش رضا ضراب، ۳۳ ساله در روز شنبه ۱۹ مارس / ۲۹ اسفند در میامی دستگیر شد و در روز دوشنبه ۲۱ مارس / ۲ فروردین در دادگاه فدرال آن منطقه حاضر شد و قاضی دادگاه دستور بازداشت او را صادر کرد.

کاملیا جمشیدی و حسین نجف‌زاده تحت تعقیب هستند.

بر اساس کیفرخواست دادستانی آمریکا، رضا ضراب تابعیت دوگانه ترکیه و ایران را دارد و مالک چندین شرکت در ترکیه و امارات متحده عربی از جمله شرکت «رویال هولدینگ» است.

کیفرخواست می‌افزاید ضراب، جمشیدی و نجف‌زاده را متهم کرده که از طریق انجام معاملات پنهانی سودمند برای دولت و شرکت‌های ایرانی در توطئه خنثی کردن تحریم‌های علیه ایران شرکت داشتند.

آن‌ها در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ این سه تن به شرکت‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، و همچنین بانک ملت کمک کردند تا با معاملات مالی پنهانی از طریق شرکت‌های ضراب تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

رضا ضراب پیش از این در زمستان سال ۱۳۹۲، همراه با عده‌ای دیگر از جمله فرزندان دو وزیر سابق اقتصاد و کشور ترکیه، در این کشور بازداشت شده بود که در پی این بازداشت‌ها، بحران سیاسی عمیقی در ترکیه به‌وجود آمد و وزیران اقتصاد و کشور از کابینه بیرون رفتند.

روزنامه «حریت» در آن زمان نوشت ضراب علاوه بر انتقال پول به ایران، به پرد‌اخت رشوه به نزد‌یکان اعضای د‌ولت برای تسهیل سرمایه‌گذاری و تسریع د‌ریافت تابعیت ترکیه برای خود‌ و نزد‌یکانش متهم شده است. اما او پس از ۷۰ روز حبس، بدون برگزاری دادگاه، از زندان آزاد شد و در مهرماه سال ۱۳۹۳ دادستان استانبول حکم منع تعقیب او را صادر کرد.

در این مدت سرنخ‌هایی از رابطه رضا صراف با بابک زنجانی، تاجر ایرانی که هم‌اکنون در زندان است و به اعدام محکوم شده است به‌دست آمده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    این ها هِمِه تبلیغات راسیست های فارس اِست. ریضا چون نتِوانسته در مدرسه به زبان مادری اش درس بخواند قدری تعادل اقتصادی و فرهنگی خود را از دست داده و مثل دوست زِنجانی خود میلیاردها از دارایی ها ی تمام میلت ایران را به باد فنا داده. خلق های عرب و ترک و بلوچ هم الان باید به حال او که از اقلیت مظلوم است های های گریه کنند. بس است این همه ظلم!