ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز امیدواری برای آزادی عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی

مهدی سحرخیز ابراز امیدواری کرد پدرش عیسی سحرخیز که مدتی است به دلیل اعتصاب غذا و وخامت حالش از زندان به بیمارستان منتقل شده، آزاد شود.

مهدی سحرخیز ابراز امیدواری کرد پدرش عیسی سحرخیز که مدتی است به دلیل اعتصاب غذا و وخامت حالش از زندان به بیمارستان منتقل شده، آزاد شود.

عیسی سحرخیز، روز ۱۱ آبان‌ماه توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شد.

مهدی سحرخیز به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت برای مشخص شدن بیماری‌های پدرش او تحت نظر پزشکان است.

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار از روز ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ از زندان به بیمارستان منتقل شد.

مهدی سحرخیز افزود: «امیدوارم هرچه زودتر پدرم در سال جدید آزاد شود. امیدوارم مسئولان طبق قانون اساسی عمل کنند و کسی را به دلیل حرف زدن و عقیده‌اش به زندان نفرستند. پدر من فقط از عقایدش حرف زده بود و حالا آنقدر حالش بد شده که به بیمارستان منتقل شده است.»

عیسی سحرخیز پس از اعتصاب‌های طولانی مدت غذا و دارو روز ۱۹ اسفند ماه به بیمارستان منتقل شد. این روزنامه‌نگار روز دوم اسفند ماه برای سومین بار در طول بازداشت خود در اعتراض به شرایطش دست به اعتصاب غذا زده بود.

او در تاریخ ۱۷ اسفند ماه از سلول انفرادی به بند هشت زندان اوین منتقل و به همین دلیل به اعتصاب غذای خود پایان داد اما دو روز پس از شکستن اعتصاب غذای خود پس از بی‌هوشی روانه بیمارستان شد.

فرزند این روزنامه‌نگار پیشتر گفته بود پدرش به دلیل اعتصاب غذا بیش از ۲۰ کیلو وزن کم کرده است.

مهدی سحرخیز می‌گوید مأموران «کینه شخصی» با پدرش دارند «وگرنه با یک انسان چنین رفتاری نمی‌کنند.»

عیسی سحرخیز، روز ۱۱ آبان‌ماه توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شد. او که با دو اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مواجه است، روز ۱۵ اسفندماه قرار بود در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شود، اما به دلیل این‌که وکلای او اجازه مطالعه پرونده را تا روز دادگاه پیدا نکرده بودند با درخواست آن‌ها زمان دادگاه به تعویق افتاد.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید که ایران با ۳۶ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زندانی، یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای است و در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١۵، از میان ۱۸۰ کشور در رده ۱۷۳ قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.