ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هدیه و پیام فرزندان شجریان به خسرو آواز ایران

گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه استاد آواز ایران به سرطان کلیه مبتلا شده. همایون و مژگان شجریان با خواندن تصنیفی به پدر روحیه داده‌اند.

پس از آنکه محمد رضا شجریان در یک پیام ویدیویی در آستانه نوروز اعلام کرد که در اثر ابتلا به یک بیماری پانزده ساله تحت درمان قرار دارد، بسیاری از علاقمندان به استاد آواز ایران در شبکه‌های اجتماعی برای او آرزوی تندرستی کردند. همایون شجریان در پیامی خاطرنشان کرده که خسرو آواز ایران در قلب مردم جای دارد و همراه با خواهرش، مژگان هم تصنیفی را به پدر هدیه داده است.

محمد رضا شجریان

شجریان در ویدیوی نوروزی خود با روحیه قوی اعلام کرده بود که پس از درمان به ایران بازمی‌گردد.

همایون شجریان، فرزند استاد که اکنون خود از خوانندگان سرشناس ایران به شمار می‌آید در صفحه اینستاگرامش پیامی به پدرش داده است. او در این پیام خاطرنشان می‌کند که هنرمندی که در قلب مردم جای دارد، هرگز فراموش نمی‌شود.

همایون شجریان در این نوشته از «قلب مردم» به عنوان جایی یاد می‌کند که قانون آن فراتر از هر قانونی‌ست و هیچ کس نمی‌تواند بر آن حکفرمایی کند.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی در ۹ دی ۱۳۹۳ درباره چشم‌انداز ادامه فعالیت هنری محمد رضا شجریان گفته بود: «شجریان دهه اول انقلاب حضور و برنامه‌های خوبی داشت، اما نوع رفتارهایش در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این‌کار است. با این حال راه بازگشت برای ورود ایشان باز است به شرطی که به چارچوب‌های نظام متعهد باشد.»

هدیه مژگان و همایون شجریان به پدر

سخنگوی ارشاد اسلامی در آن زمان گفته بود: «نمی‌شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد، ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند. شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند و به موسیقی ایرانی و اسلامی برگردد.»

ظاهراً نوشته همایون شجریان درباره جایگاه استاد آواز ایران در قلب مردم به بی‌مهری مسئولان وزارت ارشاد و رادیو و تلویزیون دولتی ایران نظر دارد.

همایون شجریان خطاب به پدر نوشته است: «امن‌ترین و گرم‌ترین جای دنیا، همان جایی‌ست که دیگر نیاز به هیچ چیز و هیچ‌کس نداری؛ جایی که از هیچ چیز نمی‌ترسی و بهت آرامش می‌دهد و عزیزت می‌دارد.»

در این میان حسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز خبر داده که با محمد رضا شجریان تلفنی صحبت کرده و جویای حال او شده است. وزیر بهداشت ایران اظهار امیدواری کرده که محمد رضا شجریان تا سه ماه آینده به ایران بازگردد.

سایت انتخاب در گفت‌و‌گو با فرزین احمدی، پزشک معالج محمد رضا شجریان خبر داده که ظاهراً استاد آواز ایران به سرطان کلیه مبتلا شده و سرطان متاستاتیک به مغز او هجوم آورده است. شیمی‌درمانی یکی از راه‌های علاج این بیماری‌ست.

ابتدا قرار بود محمد رضا شجریان ۱۲ فروردین ۹۵ در ایروان پایتخت ارمنستان کنسرتی برگزار کند. اما این برنامه لغو شد.

به گزارش هنرآنلاین همایون و مژگان شجریان فرزندان خسرو صدای ایران نیز برای پدر تصنیف «صدای تو را دوست دارم» را خوانده‌اند. این تصنیف که سه سال پیش بر اساس شعری از اسماعیل خویی برای نخستین بار اجرا شده، اکنون معنای متفاوتی پیدا کرده است.

این تصنیف را با صدای همایون و مژگان شجریان و بر اساس شعر اسماعیل خویی (جهان در صدای تو آبی ست) می‌شنوید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ستاره

    چرا پیام من را که اثری را در بزرگداشت استاد شجریان را معرفی کرده بودم منتشر نکردید؟

  • ستاره

    جا دارد در این بخش، کوشش ارزنده گروهی از هنرمندان را در بزرگداشت استاد محمد رضا شجریان، به شما معرفی کنم:*** "آواز عشق" تقدیم به خنیاگر هزاره ها، استاد محمدرضا شجریان آهنگساز و نوازندۀ تار: امین میراحمدی کمانچه: شروین مهاجر عود: امین گلستانی تنبک: علیرضا دزفولیان خواننده: مصطفی حامدی شاعر: آیدین قربانی تدوین: محمد میرزایی ----- زمانه: کاربر گرامی لینک برای حفظ امنیت کاربران حذف شد. زمانه هایپرلینک منتشر نمی کند.

  • افشین

    شخصیت شجریان همچون صدایش برای مردم ایران تکرار نشدنی و بزرگ است . شجریان رامردم فراتر و بالاتر از هنر صرف دوست دارند . اینگونه است که حتی کسانی که در سلیقه‌ی موسیقاییشان موسیفی سنتی شاید نباشد او را دوست دارند . واین شایسته و زیبنده‌ی کسی است که در کنار هنر والا و ارجمندش ،حرف حق میزند و از حق مردم دفاع میگند و در برابر حاکمان ظالم و ستگر و فاسد ساکت نمی نشیند .... زنده باد شجریان ...

  • رضامیربلوچ

    با سلام پیام همایون شجریان خطاب به ملت شریف ایران است پس ربطی به دولت و نظام جمهوری اسلامی ندارد,در تحلیلهایتان دقت بیشتری کنید