ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد اردوغان از حضور دیپلمات‌های خارجی در محاکمه روزنامه‌نگاران جمهوریت

رئیس جمهوری ترکیه گفت که دیپلمات‌های خارجی با شرکت در این جلسه «از کودتاچی‌ها جانبداری کردند» و خطاب به آنها گفت: «خیال می‌کنید کی هستید؟ اینجا کشور شما نیست، اینجا ترکیه است».

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، از شرکت دیپلمات‌‌های خارجی در اولین جلسه محاکمه سردبیر و روزنامه‌نگار روزنامه جمهوریت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اردوغان شنبه ۲۶ مارس / هفتم فروردین در سخنرانی خود در استانبول از دیپلمات‌های خارجی به دلیل شرکت در اولین جلسه محاکمه جان دوندار، سردبیر روزنامه «جمهوریت» و اردم گول، نماینده این روزنامه در آنکارا انتقاد کرد و گفت که آن‌ها «پا از مرزها فراتر گذاشته‌اند».

اولین جلسه محاکمه این دو روزنامه‌نگار منتقد دولت اردوغان، جمعه ۲۵ مارس در دادگاهی در استانبول، به طور غیر علنی برگزار شد. اتهام آن‌ها نشر اکاذیب و توهین به ریاست جمهوری ترکیه است. رجب طیب اردوغان و سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) به عنوان شاکیان خصوصی این پرونده  در جلسه محاکمه این روزنامه‌نگاران شرکت داشتند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت که دیپلمات‌های خارجی با شرکت در این جلسه «از کودتاچی‌ها جانبداری کردند» و خطاب به این دیپلمات‌ها گفت: «خیال می‌کنید کی هستید؟ اینجا کشور شما نیست، اینجا ترکیه است».

در هنگام برگزاری محاکمه غیرعلنی این روزنامه‌نگاران بیش از ۲۰۰ تن از مدافعان آزادی بیان در مقابل دادگاه اجتماع کردند. آن‌ها خواهان آزادی دو روزنامه‌نگار ترکیه‌ای و سیادت از آزادی بیان در ترکیه شدند.

جلسه بعدی دادگاه این روزنامه‌نگاران نیز به طور غیرعلنی در اول آوریل برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    دیپلماتها در واقع با شرکت در جلسه محاکمه این افراد بیگناه ، تو دهنی محکمی به این دیکتاتور فاسد اسلامگرا و از خود راضی زده اند که اینچنین باعث خشم و عصبانیت این تحفه نطنز گردیده است . به امید نابودی کلیه دیکتاتورهای جهان به خصوص خامنه ای و اردوغان جلاد .

  • هیوا

    اردوغان با برخورد تند خود از طریق سرکوب روزنامه نگاران و نیز فعالان کورد در کوردستان ترکیه نشان داد نه به عدالت شهروندانش می اندیشد و نه به فکر توسعه کشور و ملت ترکیه است. سیاست مشت اهنین در برای سلب حقوق و آزادی های بدیهی برای شهروندان ترکیه را به سمت تشدید بحران می برد. واقعیتی که اردوغان و حزبش یا ان را نادیده می گیرند یا اساسا قادر به درک آن نیستند. راح حل پیشگیری از تشدید بحران احقاق حقوق کوردها و کسترش بنیادهای دموکراسی و آزادی بیان است.