ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه‌های جهادی بسیج؛ تبلیغ مذهبی به اسم محرومیت‌زدایی

کمپین فعالان بلوچ حضور نیروهای وابسته به بسیج در روستاهای بلوچستان را سازمان‌یافته می‌داند و می‌نویسد که گروه‌های جهادی در روستاهای محروم بلوچستان به تبلیغ مذهب شیعه می‌پردازند.

بسیج بیش از یک دهه است که در قالب برنامه‌های عمرانی به حضور در مناطق محروم روی آورده است. فرماندهان بسیج و سپاه هدف از حضور در این مناطق را محرومیت‌زدایی عنوان می‌کنند اما فعالان حقوق اقلیت‌های ملی و مذهبی فعالیت این گروه‌ها را تبلیغی و در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی و جذب نیروهای محلی می‌دانند.

فعالان بلوچ حضور هدف گروهای جهادی بسیج در مناطق محروم را تبلیغ به نفع سیاست‌های جمهوری اسلامی و مذهب شیعه می‌دانند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی جمهوری اسلامی از اعزام یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیروی بسیجی و طلبه به عنوان جهادگر به استان‌های هدف خبر داد.

نعمان غلامی به خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران گفت که در سال ۹۵ یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسیجی به استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان و لرستان اعزام می‌شوند.

این مقام نظامی هدف از اعزام این گروه‌ها را شناسایی ظرفیت و کمک به توسعه و عمران  روستاهای این مناطق عنوان کرد. در همین رابطه خبرگزاری فارس به نقل از علیرضا سجادی، مسئول گروه تبلیغی بسیج سازندگی از اعزام ۴۰ طلبه بسیجی به روستای دلگان بلوچستان همزمان با ایام نوروز خبر داد.

به گفته سجادی گروه جهادی- تبلیغی محمد رسول‌الله به منظور کمک به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان به این روستا اعزام شده است. او همچنین از احداث پایگاه‌های بسیج در روستاهایی که گروه‌های جهادی حضور دارند، خبر داد و گفت که فعالیت گروه‌های جهادی و تبلیغی در سال ۹۵ افزایش می‌یابد.

کمپین فعالان بلوچ حضور نیروهای وابسته به بسیج در روستاهای بلوچستان را سازمان‌یافته و به منظور تبلیغ مذهبی دانست و نوشت که گروه‌های جهادی در روستاهای محروم بلوچستان به تبلیغ مذهب شیعه می‌پردازند.

در همین رابطه یکی از فعالان حقوق بلوچ که از نزدیک شاهد فعالیت گروه‌های وابسته به بسیج است به رادیو زمانه گفت که این گروه‌ها سعی در جذب جوانان این روستاها در پایگاه‌های بسیج دارند. به گفته این فعال حقوق بلوچ که نخواست نامش افشا شود، به همراه این گروه‌ها حتما یک طلبه و مبلغ مذهبی و سیاسی حضور دارد.

پیش از این نیز فعالان بلوچ از عضوگیری بسیج و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در بلوچستان به منظور اعزام به سوریه خبر داده بودند. کمپین فعالان بلوچ با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که سپاه پاسداران از فقر روستائیان بلوچستان سوء استفاده و این افراد را به جنگ سوریه اعزام می‌کند.

همچنین بر اساس اعلام مسئولان محلی ۲۸ پایگاه بسیج سازندگی در خوزستان فعالیت می‌کنند. مسئول بسیج سازندگی سپاه خوزستان تابستان امسال به خبرگزاری مهر گفته بود که پایگاه‌های بسیج سازندگی در خوزستان افزایش می‌یابد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Ali

    بگید تبلیغ و آموزش دزدی و فساد و نفاق وحرامخوری

  • سیاوش

    مگر بلوچستان بخشی از یک کشور خارجی است که مبلغین مذهبی برای خدمات اجتماعی برایش ارسال میکنند؟ چرا باید بلوچستان تا این حد از زیرساختها و حتی ساده ترین ضروریات محروم نگاه داشته شود؟ چرا خود بلوچستان امکان برنامه ریزی و پیشبرد توسعه خود را ندارد که چند نفر از بیرون بیایند و به آن خدمات خیراتی ارائه کنند؟ دست بردارید و کمی شرم بیاموزید. غرق در کینه مذهبی تمامیت عزت و آبروی ملت بلوچ را به بازی گرفته اید . ملت بلوچ عملاً چاره ای جز بدست گرفتن سرنوشت خود به دست خویش و رهایی از این تبعیض سیستماتیک ایران ندارد

  • بهنام

    ضمن اینکه بسیجیان برای بسیج فعال شدن و استفاده از مزایای آن مانند کسر خدمت سربازی روی به مشارکت در این فعالیتها می آورند. وگرنه هیچ بسیجی‌ای برای رضای خدا آجری از روی زمین برنمیدارد