ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر ناسیونالیست‌های صربستان در دادگاه لاهه تبرئه شد

با رأی دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه (دن هاخ) ووئیسلاو شِشِی، رهبر ناسیونالیست‌های صرب از زندان آزاد شد.

با رأی دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه (دن هاخ) ووئیسلاو شِشِی، رهبر ناسیونالیست‌های صرب از زندان آزاد شد.

ووئیسلاو ششی رهبر حزب رادیکال صربستان (SRS)

ووئیسلاو شِشِی متهم بود که در جنگ‌های داخلی بالکان در سال‌های اولیه دهه ۱۹۹۰ مرتکب جنایت جنگی شده است اما قضات دادگاه لاهه گفته‌اند در هیچ ‌یک از موارد اتهامی جرم او ثابت نشد.

حکم زندان ششی ۶۱ ساله به‌دلیل شرایط جسمانی نامناسب‌اش از سال ۲۰۱۴ متوقف شده بود.

برای او درخواست ۲۸ سال زندان شده بود و آزادی‌اش موجب شگفتی قربانیان شده است. دولت کرواسی نیز حکم دادگاه لاهه را «شرم‌آور» خوانده است.

ووئیسلاو ششی در سال‌های ۹۰ یکی از نزدیک‌ترین یاران سلوبودان میلوشویچ، رئیس جمهوری وقت صربستان بود که در دادگاه لاهه به جنایت جنگی متهم شد و در سال ۲۰۰۶ در زندان درگذشت. آن‌ها متهم به کشتار هزاران نفر از کروات‌ها و مسلمان‌ها بودند.

با آزادی ووئیسلاو ششی او می‌تواند در انتخابات صربستان شرکت کند. ششی کاندیدای اصلی حزب رادیکال صربستان (SRS) است و از «صربستان بزرگ» دفاع می‌کند، روسیه را سرمشق خود می‌داند و مخالف اتحادیه اروپا و ناتو است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افرا

    تیتر این خبر درست نیست، این آقا درزندان نبود وغیابا محاکمه شد ودیروز درمحل زندگی اش در صربستان در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و رای دادگاه لاهه را اجرای عدالت نامید.

  • حقیقتگو

    بله دادگاه لاحه کاملا برهمگان مشخص کرد که تفاوت زیادی بین داعشی های مسیحی و داعشی مسلمان وجود دارد. دادگاه نمایشی و فرمایشی امپریالیست ها دادگاه لاحه همانند دادگاه ولایت فقیه آخوندی هدفمند عمل می کند. در اروپاو روسیه و امریکا قشون های افراطی مسیحی جنایتگر امپریالیستی با عذر موجه نژاد برتر و انتخاب شده خدای مسیحیت برعلیه مسلمانان و سیاه پوستان و کشتارشان مجوز خدادی دارند. بله این دادگاه چهره واقعی از نژاد پرستی و حقوق بشر جنایتگران اروپایی را نشان میدهد.