ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجلاس هسته‌ای واشنگتن: دفاع اوباما از توافق هسته‌ای با ایران

باراک اوباما در نشست هسته‌ای واشنگتن گفت هم ایران و هم جامعه جهانی باید به توافق هسته‌ای پایبند باشند. او از جامعه جهانی خواست تا ایران را وادار کند حجم برنامه‌ هسته‌ای خود را کاهش دهد.

نمایندگان بیش از ۵۰ کشور جهان در نشست هسته‌ای واشنگتن توافق کردند که تا آن‌جا که ممکن است مواد هسته‌ای را ایمن سازند. اوباما از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرد اما آزمایش‌های موشکی سپاه پاسداران و کمک‌های تسلیحاتی ایران به حزب‌الله را نگران‌کننده خواند.

در بیانیه پایانی شرکت‌کنندگان در نشست واشنگتن آمده است که این کشورها در زمینه مبارزه با قاچاق مواد هسته‌ای و امنیت منابع رادیو اکتیو همکاری نزدیکتری خواهند داشت.

کشورهای شرکت‌کننده گفته‌اند خطر این‌که چنین موادی به دست تروریست‌ها بیفتد هنوز هم یکی از جدی‌ترین تهدیدات برای امنیت جهانی به‌شمار می‌رود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سخنان پایانی نشست واشنگتن ضمن دفاع از افزایش تبادل اطلاعاتی برای جلوگیری از حملات تروریستی گروه «دولت اسلامی» (داعش)، گفت ایالات متحده در تلاش است تا سلاح‌های هسته‌ای خود را کاهش دهد و تاکنون نیز این اقدام را به پیش برده است.

اوباما، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را متهم کرد که با سیاست نظامی‌گری خود از پیشرفت در زمینه خلع سلاح جلوگیری کرده است.

باراک اوباما در همایش واشنگتن گفت توافق هسته‌ای با ایران همه مسائل با ایران را حل نخواهد کرد. او از جامعه جهانی خواست تا ایران را وادار کند حجم برنامه‌ هسته‌ای خود را کاهش دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت هم ایران و هم جامعه جهانی باید به توافق هسته‌ای پایبند باشند.

با این حال اوباما بازگشت ایران به اقتصاد جهانی را «زمان‌بر» خواند و گفت این کشور باید در راه ایجاد اطمینان و ثبات برای ورود به بازارهای جهانی تلاش کند.

او به آزمایش‌های موشکی سپاه پاسداران اشاره کرد و آن را همچون ارسال سلاح به حزب‌الله لبنان نگران‌کننده خواند.

در حاشیه نشست واشنگتن، آمریکا و چین توافق کردند که به‌شکل فعال‌تری علیه تروریسم با هم همکاری کنند. این دو کشور مخالفت خود را با آزمایش‌های اتمی کره شمالی نیز اعلام داشتند.

چهارمین نشست امنیت هسته‌ای روز پنج‌شنبه ۳۱ مارس / ۱۲ فروردین در واشنگتن آغاز شد و روز جمعه یکم آوریل / ۱۳ فروردین پایان یافت. روسیه شرکت در نشست هسته‌ای واشنگتن را رد کرد و ایران نیز در آن شرکت نداشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    چه توافقی ؟ چه چیزی عوض شد؟ تا کی میتوانید از راه دور کنترل کنید؟ حکومت اسلامی تمام تجهیزات را حفظ کرد انها هم میلیاردها حساب بالا اوردند و مقداری را هم به پس دادند که در سوریه و سومالی و عراق و سوریه و ساختن موشک و ارسال اسلحه خرج شد!