ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: خشونت‌های عراق در ماه مارس جان بیش از ۱۱۰۰ تن را گرفت

دست‌کم ۵۷۵ نفر از کشته‌شدگان این ماه خونبار عراق را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. تعداد مجروحان غیرنظامی نیز به هزار و ۵۶۱ تن رسیده است.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای از افزایش غیر منتظره و ناگهانی خشونت در ماه گذشته میلادی در عراق خبر داد.

استان بغداد با ۲۵۹ کشته و ۷۷۰ زخمی بدترین وضع خشونت را در سرتاسر عراق داشته است

بنابر گزارش سازمان ملل، دست‌کم هزار و ۱۱۹ نفر در جریان این خشونت‌های عراق در ماه مارس کشته شدند.

همچنین دست‌کم ۵۷۵ نفر از کشته‌شدگان این ماه خونبار عراق را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. تعداد مجروحان غیرنظامی نیز به هزار و ۵۶۱ تن رسیده است.

تعداد افراد نظامی کشته شده در ماه مارس نیز ۵۴۴ تن گزارش شده است. به گزارش سازمان ملل اغلب کشته‌شدگان نظامی پیشمرگ‌های کرد و شبه‌نظامیان حامی دولت هستند.

بر اساس این گزارش تعداد تلفات غیرنظامیان وشهروندان عادی نسبت به نظامیان در پی افزایش عملیات انتحاری در مناطق مسکونی فزونی یافته است.

استان بغداد با ۲۵۹ کشته و ۷۷۰ زخمی بدترین وضع خشونت را در سرتاسر عراق داشته است. پس از بغداد، استان نینوا با ۱۳۳ کشته و ۸۹ زخمی قرار دارد؛ استانی در شمال بغداد که تقریباً به طور کامل به دست نیروهای گروه دولت اسلامی(داعش) کنترل  می‌شود.

سازمان ملل در بیانیه خود می‌گوید که آمار کلی تلفات عراق در مارس تقریباً به دو برابر ماه گذشته افزایش یافته است. در ماه فوریه، شمار کشته‌ها ۶۷۰ تن و زخمی شدگان  نیز هزار و ۲۹۰ نفر بود.

یان کوبیش، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق در بیانیه‌ای گفت: «با این اوصاف و به طور قطع نمی‌توان پذیرفت که شهروندان و غیرنظامیان زین پس مجبور به تحمل این حد از خشونت هستند.»

تعداد تلفات ناشی از اثرات ثانویه خشونت مثل کمبود مواد غذایی و آب، مراقبت‌های بهداشتی و فرار از خانه در این گزارش سازمان ملل به حساب نیامده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.