ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش مقاومت پناهجویان در برابر بازگشت به ترکیه

در آستانه بازگرداندن وسیع پناهجویان از یونان به ترکیه، اعتراضات پناهجویان مستقر در جزایر یونان افزایش یافته است.

در آستانه بازگرداندن وسیع پناهجویان از یونان به ترکیه، اعتراضات پناهجویان مستقر در جزایر یونان افزایش یافته است.

شامگاه جمعه یکم آوریل / ۱۳ فروردین، ۵۰۰ پناهجوی به تنگ آمده در اردوگاه بندر خیوس یونان، از این اردوگاه گریخته و به سمت بندر حرکت کردند. این پناهجویان که در میان آن‌ها چندین کودک دیده می‌شدند شب را در هوای آزاد بندر به صبح رساندند. آن‌ها امیدوار بودند که به طریقی بتوانند این بندر را ترک کنند تا به ترکیه بازگردانده نشوند اما کشتی‌‌ای در بندر نبود.

این پناهجویان سرانجام به جزیره کوچک «مستا» هدایت شدند.

مرکز ثبت پناهجویان در بندر خیوس یونان پیش از این یک بار نیز در شامگاه پنج‌شنبه شاهد اعتراضات پناهجویان به‌وضعیت موجود و درگیری‌ با پلیس بود. در این درگیری‌ها سه پناهجو به شدت زخمی شدند. پلیس برای پراکنده کردن اعتراضات پناهجویان نارنجک بی‌حس کننده شلیک کرد.

گزارش‌هایی نیز از اعتراضات پناهجویان در جزیره لزبوس گزارش شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، قرار است عملیات بزرگ بازگرداندن پناهجویان از یونان به ترکیه با تدابیر شدید امنیتی از روز دوشنبه ۴ آوریل / ۱۶ فروردین آغاز شود.

بازگرداندن پناهجویان بخشی از توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه است. بر اساس این توافقنامه ترکیه پناهجویان را بازمی‌گرداند و اروپا به همان تعداد پناهجویان سوری را از ترکیه به اروپا منتقل می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.