ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ میلیون نفر در ایران به میگرن مبتلا هستند

حدود ۱۰ درصد مردان و ۲۰ درصد زنان ایرانی به میگرن مبتلا هستند. علاوه بر این دست‌کم یک و نیم میلیون نفر در ایران سردرد مزمن دارند و بیش از نیمی از روزهای یک ماه را سردرد دارند.

مدیر بخش سردرد در بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکترو فیزیولوژی بالینی ایران می‌گوید آمار سردردهای میگرنی در ایران بالاتر از میانگین جهانی است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، حدود ۱۰ درصد مردان و ۲۰ درصد از زنان ایرانی به سردردهای شدید میگرنی مبتلا هستند.

آن طور که این پزشک و محقق نورولوژی می‌گوید: «حدود ۱۰ میلیون نفر در ایران فقط به سردرد از نوع میگرنی و تعداد بیشتری نیز به سردردهای تنشی مبتلا هستند.»

علاوه بر این دست‌کم یک و نیم میلیون نفر در ایران سردرد مزمن دارند، به این معنی که بیش از نیمی از روزهای یک ماه به سردرد دچار می‌شوند.

میگرن یکی از اختلالات عصبی است که ویژگی آن سردردهای مداوم و پی در پی است؛ سردردهایی که از دو تا ۷۲ ساعت ادامه دارد. میگرن معمولاً با حالت تهوع، نورگریزی و صداترسی همراه است.

آن‌طور که منصوره تقا می‌گوید،سردردهای میگرنی منجر به صرف هزینه‌های زیادی در زندگی فرد مبتلا می‌شود. از این جمله می‌توان به از دست رفتن روزهای فراوان کاری، کاهش کیفیت زندگی و کار و هزینه‌های پزشکی اشاره کرد.

بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران قرار است در اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    لاقل ده میلیونشون از طفلگی هادق کردن و میکرن گرفتن ازبس روزها و شب های سی و چندساله منتظر آب و گاز و برق و خانه و تحصیل مجانی و پول نفت سر سفره شان منتظر شدن و مطیعانه دستورات آخوندی را پذیرفتن و صبر کردن و هی صبر کردن و از قول قرارهای عدالت اسلامیشون خبری نشد طفلگی ها دچار بیماری روحی هم شدند. آخوندها یک موی سر روس هاو چینی ها و بانکداران اروپایی ارزشش بیشتر از زنده بودن چند میلیون ایرانیه.