ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لارس گوستافسون، نویسنده و فیلسوف سوئدی درگذشت

گوستافسن یک رمان‌نویس شاعر و یک فیلسوف رمان‌نویس و از نامزدهای نوبل ادبی بود. «بعد از ظهر یک کاشی‌کار» و «مرگ یک کندوکار» از آثار شناخته شده اوست.

لارس گوستافسون، شاعر، نویسنده و اندیشمند سوئدی درگذشت. نام او در سال‌های گذشته همواره به عنوان یکی از نامزدهای نوبل ادبی در میان می‌آمد، اما موفق نشد مهم‌ترین جایزه ادبی جهان را به دست آورد.

لارس گوستافسون، شاعر، نویسنده و اندیشمند سوئدی

روزنامه اکسپرسن، چاپ سوئد اعلام کرد که لارس گوستافسون نیمه شب شنبه، ۲ آوریل در سن ۷۹ سالگی چشم بر جهان ما فروبست. گوستافسون از همکاران و نویسندگان روزنامه اکسپرسن بود.

او در بیست و یکسالگی نخستین اثرش را که آمیزهای از شعر و داستان بود منتشر کرد. گرایش به تعابیر شاعرانه و زبانی که با شعر پهلو می‌زند، از ویژگی‌های آثار اوست.

گوستافسن یک رمان‌نویس شاعر و یک فیلسوف رمان‌نویس بود. در رمان «بعد از ظهر یک کاشی‌کار» (۱۹۹۱) تأملات فلسفی خود درباره مفهوم و معنای زندگی را در قالب داستانی پرکشش با خواننده در میان می‌گذارد.

او درباره رویکردش به موضوعات فلسفی گفته است: «من بیشتر مایلم فیلسوفی باشم که اندیشه‌هایش را در قالب رمان عرضه می‌کند.»

در رمان «موضوع عشاق» گوستافسن فلسفه و عشق را به هم می‌آمیزد. در این رمان یک مرد موفق ۵۰ ساله از بیان عواطف عاشقانه‌اش به یک زن کلمبیایی درمی‌ماند.

در ایران از این نویسنده سوئدی و نامزد جایزه ادبی نوبل، رمان «مرگ یک کندوکار» به ترجمه قاسم صنعوی توسط انتشارات گل‌آذین منتشر شده است.

سهراب رحیمی، شاعر فقید ایرانی نیز برخی از اشعار گوستافسن را به فارسی ترجمه کرده و در برخی نشریهها و ماهنامه‌های ادبی به چاپ سپرده است.

گوستافسن جوایز ادبی متعددی را از آن خود کرده بود از جمله جایزه توماس من و نشان گوته.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.