ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاندیداهای زن برای سمت دبیرکلی سازمان ملل

با اعلام کاندیداتوری هلن کلارک، نخست‌وزیر پیشین نیوزلند برای سمت دبیرکلی سازمان ملل، تعداد زنانی که خود را برای این سمت کاندیدا کرده‌اند به چهار نفر رسید.

هلن کلارک، نخست‌وزیر پیشین نیوزلند روز دوشنبه ۴ آوریل / ۱۶ فروردین کاندیداتوری خود را برای سمت دبیرکلی سازمان ملل اعلام کرد. او چهارمین زنی است که برای این سمت خود را کاندیدا کرده‌ است.

از راست به چپ: هلن کلارک، ایرینا بوکووا، وسنا پوسیچ و ناتالیا قرمان، چهار کاندیدای زن برای سمت دبیرکلی سازمان ملل

به‌گزارش رویترز، هلن کلارک، مدیر فعلی برنامه‌های سازمان ملل برای توسعه به‌جدیت در تکاپوست تا جایگزین بان کی مون، دبیرکل کنونی سازمان ملل شود و بدین ترتیب نخستین زنی باشد که در طول ۷۰ سال عمر این سازمان سکان آن را در دست می‌گیرد.

او گفت: «من در این انتخابات بر اساس توانایی‌های خود شرکت می‌کنم و امیدوارم که در قرن بیست‌ویکم، کاندیداتوری من به اندازه کاندیداتوری یک مرد مورد توجه قرار گیرد.»

بان کی مون، دبیرکل کنونی سازمان ملل و وزیر امور خارجه پیشین کره جنوبی پس از دو دوره پنج ساله در پایان سال ۲۰۱۶ از سمت خود کنار خواهد کشید.

پیش از این، هفت نفر دیگر، از جمله سه زن نیز کاندیداتوری خود را برای سمت دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده‌اند. سه زن دیگر عبارتند از ایرینا بوکووا، دبیرکل کنونی یونسکو از بلغارستان؛ وسنا پوسیچ، وزیر امور خارجه پیشین کرواسی؛ و ناتالیا قرمان، وزیر خارجه قبلی مالداوی.

دبیرکل بعدی سازمان ملل از اول ژانویه ۲۰۱۷ میلادی آغاز به کار خواهد کرد و در یک دوره‌ پنج ساله به حل و فصل مسائل بین المللی خواهد پرداخت.

برخی دیپلمات‌های سازمان ملل می‌گویند نوبت شرق اروپاست که دبیرکلی سازمان ملل را به عهده بگیرد. روسیه هم آشکارا گفته که می‌خواهد رئیس آینده سازمان ملل از شرق اروپا باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    سازمانی که وظیفه و هدفی جز؛ ابراز نگرانی ندارد ؛ شغل نگران کننده ایست.