ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فقدان سالن سینما در شهرستان‌ها برای جشنواره فیلم سبز

استان‌‌های بوشهر، اصفهان و هرمزگان اعلام آمادگی کرده‌اند که آثار جشنواره فیلم سبز را به نمایش بگذارند، اما سالن سینمای کافی وجود ندارد.

پس از ده سال وقفه قرار است پنجمین دوره جشنواره فیلم سبز در اردیبهشت ۹۵ برگزار شود. استان‌‌های بوشهر، اصفهان و هرمزگان اعلام آمادگی کرده‌اند که آثار این جشنواره را هم‌زمان با تهران به نمایش بگذارند، اما در برخی شهرها سالن سینما به قدر کافی وجود ندارد و شهر هرمز هم اصلاً سالن سینما ندارد.

داود مرزی‌زاده، مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست استان هرمزگان به روزنامه ایران گفته است: « جشنواره فیلم سبز در سالن‌هایی در مرکز شهر، شهرک مروارید و پالایشگاه نفت بندرعباس برای کارمندان پالایشگاه هم برگزار می‌شود.»

همچنین قرار است که فیلم‌های تنها جشنواره محیط زیستی ایران در جزایر قشم، هرمز و لاوان نیز به نمایش گذاشته شود. در جزیره هرمز سالن سینما برای نمایش فیلم وجود ندارد. به همین جهت سازمان محیط زیست قصد دارد فیلم‌ها را در ساحل خلیج فارس به نمایش بگذارد.

در شهر هرمز در جنوب ایران حدوداً شش هزار نفر زندگی می‌کنند. ساکنان این شهر تاکنون از سالن سینما محروم بوده‌اند.

پوستر پنجمین جشنواره فیلم سبز

فاطمه رستمیان، مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست استان بوشهر نیز خبر داده که در شهرهای این استان هم زیرساخت‌های لازم و کافی برای نمایش فیلم وجود ندارد. قرار است که فیلم‌های جشنواره فیلم سبز در شهرهایی مانند بوشهر و کنگان و دشتستان در کانون‌های ‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شود.

استان اصفهان اما از سالن‌های متعلق به مؤسسه نشر و آثار خمینی برای نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم سبز استفاده می‌کند.

مصطفی قادریان، مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست استان اصفهان وعده داده که در جشنواره فیلم سبز دو کارگاه تخصصی هم برای علاقمندان دایر شود.

جشنواره فیلم سبز با سه هدف «فرهنگ‌سازی و ارتقاء آگاهی مردم و مسئولین در حوزه حفظ و توسعه محیط زیست»، «ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محیط زیست» و همچنین «ترویج و ارتقاء سطح کیفی محصولات فرهنگی هنری و سینمایی در حوزه محیط زیست» هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

این جشنواره در دوران ریاست جمهوری محمودی احمدی‌نژاد در محاق افتاد، اما به ابتکار سازمان حفاظت از محیط زیست در سال ۱۳۹۳ احیا شد.

فرهاد توحیدی، فیلم‌نامه‌نویس و رییس پیشین هیأت مدیره خانه سینما، دبیر پنجمین دوره این جشنواره است و مهناز مظاهری، معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست نیز سیاست‌‌های آن را تدوین می‌کند.

به گفته فرهاد توحیدی به دلیل به خطر افتادن تالاب‌ها و دریاچه‌ها در ایران، تم اصلی پنجمین جشنواره فیلم سبز آب و مدیریت بحران آب در ایران است.

پنجمین دوره جشنواره فیلم سبز ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    چه سینما باشد و چه سینما نباشد چهه فرقی می کند؟ این طفلگان که سی و چندسال بدون سینما هم تماشاچی و تماشگر سرنوشتان بوده وهستند یک بارهم دیگر محترانه به لطف و افتخار انتخاباتشون و اقتصاد مقاومتی شون جشنواره سرگرم کننده آخوند پسندو آخوندد سازشون رو هم بدون سینما تماشا بفرمایند.