ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کتابفروشی «دفاع مقدس» به خاطر عکس قلب پلمب شد

«ترنجستان سروش» مفتخر بود که کتاب‌های رهبر جمهوری اسلامی را عرضه می‌کند. با این‌حال اداره اماکن در این کتابفروشی را هم به دلیل کتابی درباره مزایای عاشقی تخته کرد.

اداره اماکن کتابفروشی «ترنجستان سروش» در تهران را به خاطر کتابی که عکس قلب روی جلد آن منتشر شده بود پلمب کرد. ترنجستان در راسته خیابان انقلاب، بین خیابان ابوریحان و فلسطین واقع شده و معمولاً کتاب‌های اسلامی‌نویسان و برخی آثار آیت‌االه خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را همراه با کتاب‌هایی عام‌پسند عرضه می‌کند.

کتابفروشی نارنجستان سروش در تهران

سعید مکرمی، مدیر کتاب‌فروشی «ترنجستان سروش» به رسانه‌های داخلی گفته است که در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ۱۳۹۴، هم‌زمان با ولنتاین مأموران اداره اماکن به کتاب‌فروشی او سر زده‌اند. آن‌ها در میان کتاب‌ها چشمشان به کتابی افتاده است درباره مزایای ازدواج. طرح جلد کتاب دو قلب قرمز رنگ بوده است. مأموران کتاب یافت شده را به عنوان مدرک جرم ضبط و برگه پلمب را صادر می‌کنند.

مکرمی می‌گوید مأموران گفته‌اند موظف‌اند در روز والنتاین هر آنچه که عکس قلب بر روی آن درج شده باشد را ضبط کنند، حتی کیسه پلاستیکی خرید.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گزارش داده است که شکایت مدیر کتابفروشی «ترنجستان سروش» به اتحادیه ناشران و اداره اماکن بی‌اثر مانده و مأموران سرانجام ۱۶ فروردین این کتابفرشی را پلمب و در آن را تخته کرده‌اند.

کتابفروشی «ترنجستان سزوش» پیش از این اعلام کرده بود که کتاب‌های «انسان ۲۵۰ ساله»، «برای مدیران»، «مسیح در شب غدر»، «دغدغه‌های فرهنگی» و «ترجمه تفصیلی آیت الکرسی» پنج کتاب از آثار متعدد آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی جزو کتاب‌های پرفروشش بوده است.

برخی از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده‌اند که کتابفروشی «ترنجستان سروش» به عرضه آثار نویسندگان انقلابی و کتاب‌های خاطرات جنگ شهرت دارد، اما به دلیل آنکه کتابفروشی‌ها از رونق افتاده‌اند، ناگزیر بوده کتاب خوش آب و رنگی با عکس دو قلب عاشق را در میان کتاب‌های «ارزشی» به مشتریانش عرضه کند. مدیر کتابفروشی می‌گوید این کتاب با طرح جلد دردسرساز برای ترویج ازدواج به شیوه زندگی اسلامی منتشر شده بوده است.

اداره اماکن، کافه قنادی فرانسه، یکی از قدیمی‌ترین قنادی‌های تهران را هم به خاطر فروش شکلات با طرح قلب در روز والنتیان پلمب کرده است. مغازه یک خواننده زیرزمینی به دلیل استفاده از یک کلمه فرنگی و پلمب یک رستوران در شرق تهران به اتهام تهاجم فرهنگی از دیگر اقدامات اداره اماکن تهران در فروردین ماه است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان آرشید

    فروش کلیه برای تامین نان شب و یا پرداخت اجاره خانه و هزینه درمان و یا خرید مواد مخدر از مواد فروش ها سر کوچه در جمهوری اسلامی آزاد است ولی فروش کتاب با از قلب روی جلد .............................. نه