ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تغییر فرمانداران قطعی است، تغییر استانداران محتمل»

دولت روحانی یک سال و نیم فرصت دارد تا وعده‌هایش را عملی کند. در همین راستا به نظر می‌رسد که به‌رغم تکذیب مسئولین تغییر برخی از استانداران در دستور کار دولت قرار گرفته است.

در شرایطی که رسانه‌های داخلی ایران از امکان تغییر برخی از استانداران از سوی هیئت دولت روحانی خبر می‌دهند، معاون سیاسی وزیر کشور می‌گوید که دولت برنامه‌ای برای تغییر استانداران ندارد اما «تغییر و تحول همواره ممکن است.»

وزیر کشور دولت روحانی در دو سال گذشته با انتقادهای فراوانی هم از سوی جریان‌های همسو با دولت و هم منتقدان روبرو بوده است.

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور ایران عصر پنجشنبه ۱۹ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که دولت «برنامه خاصی برای تغییر استانداران ندارد اما شاید برخی از جابه‌جایی‌ها مصلحت باشد.»

او «بازنشستگی برخی از فرمانداران» و «عملکرد خوب برخی از فرمانداران» را دلیل جابه‌جایی‌های احتمالی دانست و گفت که «برخی از این افراد باید ارتقاء بگیرند.»

مقیمی در حالی از امکان تغییر برخی از استانداران و فرمانداران خبر می‌دهد که پیش از این زمزمه برکناری برخی از مدیران استانی شدت گرفته بود. حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی پس از اعلام نتیجه انتخابات مجلس، گفت که «دولت باید برخی از مدیران غیرهمسو را تغییر دهد.»

پس از آن بود که شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی هم خواستار تغییر استاندار این منطقه شد. به گفته رئیس ستاد اصلاح‌طلبان  خراسان، استاندار این استان و فرماندار مشهد در اردیبهشت تغییر خواهند کرد. در همین زمینه پایگاه خبری «یزد فردا» هم که پیش از این از امکان تغییر استاندار این استان خبر داده بود، به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که امکان تغییر استاندار وجود دارد.

مقیمی در واکنش به این خبرها بدون تائید یا تکذیب تغییر استانداران با بیان این‌که دولت برنامه خاصی ندارد، گفت: «به هر صورت همیشه امکان تغییر و تحول وجود دارد.»

عملکرد وزارت کشور دولت روحانی در دو سال گذشته با انتقاد اصلاح‌طلبان روبرو بوده است. عبدالرضا رحمانی فضلی از نیروهای نزدیک به علی لاریجانی است که به گفته برخی از حامیان حسن روحانی برخی از مدیران محلی دولت احمدی‌نژاد را ابقاء کرده است.

رحمانی فضلی تابستان سال گذشته گفت که دولت در برکناری استانداران غیرهمسو حتی در شب انتخابات هم تردید نخواهد کرد. در همین راستا در سال گذشته استانداران قم، قزوین، سمنان، کرمانشاه و فارس برکنار شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ;kar

    یکی معضلات در کشور تحت استیلای نظام ج.ا همین تغییر دائمی و در بازه زمانی کوتاه مدیران است! در این فاصله کوتاه ریاست حسن روحانی و احتمال عدم انتخاب/گمارش او بر این پست نچندان مختار موجب مبشود با گمارده بعدی این پست- هزارن پست و مسئولیت در این کشور تغییر کند. سومدیریت از یک طرف و تعویض دایمی مقامات- موجب هدر رفت سرمایه و فرصت های توسعه و پیشرفت در این کشور شده است. این را مصاف بر فساد و عدم نجربه کافی و کم بودن تحصص و کاریی و هوشمندی مدیران حساب کنید!