ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه‌های دیگری از پناهجویان به ترکیه بازگردانده شدند

دومین دورِ بازگرداندن پناهجویان از یونان به ترکیه صبح جمعه آغاز شد. در این روز پناهجویان از چند جزیره با اتوبوس به جزیره لزبوس منتقل شدند تا با کشتی به ترکیه بازگردانده شوند.

پس از روز دوشنبه دیگر پناهجویی از یونان به ترکیه بازگردانده نشده بود. صبح جمعه ۸ آوریل / ۲۰ فروردین ده‌ها پناهجوی دیگر از یونان به ترکیه منتقل شدند.

شبکه تلویزیونی ای‌آر‌تی یونان گزارش داد که ۴۵ پناهجو با چهار اتوبوس به بندر اصلی جزیره لزبوس منتقل و از آن‌جا با یک کشتی به بندر دیکیلی ترکیه بازگردانده شدند. مأموران پلیس این پناهجویان را همراهی می‌کردند.

گفته می‌شود که این افراد درخواست پناهندگی را پُر نکرده بودند. فعالان مدنی علیه این اقدام اعتراض کردند و آن را «اخراج» نامیدند.

از جزیره‌های کوس و ساموس یونان نیز یک کشتی حامل پناهجویان به لزبوس رفت تا این پناهجویان نیز از طریق بندر لزبوس به ترکیه بازگردانده شوند.

در جزیره خیوس نیز قرار است گروهی از پناهجویان به ترکیه بازگردند. شب گذشته (پنج‌شنبه) پلیس اسکله این جزیره را که از یک هفته پیش به اشغال پناهجویان در آمده بود پاکسازی کرد.

بازگرداندن پناهجویان بخشی از توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه است. بر اساس این توافقنامه ترکیه پناهجویان را از یونان بازمی‌گرداند و اروپا به همان تعداد پناهجویان سوری را از ترکیه به اروپا منتقل می‌کند. حد نهایی تعداد پناهجویان مبادله شده ۷۲ هزار نفر خواهد بود.

روز دوشنبه ۴ آوریل / ۱۶ فروردین نخستین گروه از پناهجویان که تعداد آن‌ها ۲۰۲ نفر بود از جزیره لزبوس به ترکیه بازگردانده شدند.

مدافعان حقوق بشر از شرایط موجود پناهجویان انتقاد کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند در یونان هیچ قانونی در رابطه با پناهجویان حاکم نیست و ترکیه نیز کشور مطمئنی برای بازگرداندن آن‌ها نیست.

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل نیز گفته بود ترکیه پناهجویان را به سرزمین‌های پرخطرشان باز می‌گرداند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.