ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بابک زنجانی برای استیفای اموال خارجی‌اش به شرکت نفت وکالت داد

بابک زنجانی، تاجر ایرانی و متهم اصلی پرونده فساد نفتی که به اعدام محکوم شده فهرست اموال خارجی خود را به همراه یک وکالت بلاعزل به شرکت نفت داده است تا این شرکت اموال را بتواند پس بگیرد.

بابک زنجانی، تاجر ایرانی و متهم اصلی پرونده فساد نفتی که به اعدام محکوم شده فهرست اموال خارجی خود را به همراه یک وکالت بلاعزل به شرکت نفت داده است تا این شرکت اموال را بتواند پس بگیرد.

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری تسنیم گفت این اقدام «در راستای جبران خسارت و استیفای حقوق بیت‌المال» از طرف موکلش صورت گرفته است.

کوهپایه‌زاده گفت از آن‌جا که پس از صدور حکم اعدام موکلش «امانت‌دارانِ» او در خارج از ایران از همکاری برای استرداد وجوه و اموال او سرباز زدند، زنجانی به‌تازگی در جلسه‌ای با حضور مسئولان دادستانی و شرکت نفت، راهکارهای لازم را برای استیفای اموال خارج از کشور در اختیار آن‌ها گذاشت و با جزئیات به آن‌ها گفت که کدام یک از اموال را می‌توان در حال حاضر پیگیری کرد.

کوهپایه‌زاده این موضوع را نشانه «حسن نیت» موکلش دانست و گفت این اقدام «مصداق بارز کوشش متهم به‌منظور تخفیف آثار جرم و اقدام وی برای جبران زیان ناشی از آن است.»

بابک زنجانی که در دوران تحریم‌های جهانی علیه ایران در فروش نفت به جمهوری اسلامی کمک کرده بود، به اتهام پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خود به وزارت نفت، دی‌ماه سال ۱۳۹۲بازداشت شد. جلسات دادگاه او در ۱۱ مهر ۱۳۹۴ آغاز و در ۲۱ بهمن‌ماه همان سال پایان یافت. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ۱۶ اسفند‌ماه ۹۴ در نشست خبری خود اعلام کرد که بابک زنجانی به اعدام محکوم شده است. با این حال ۹ فروردین‌ماه سال جاری محسنی اژه‌ای از امکان تغییر حکم بابک زنجانی در صورتی که او بدهی‌هایش را پرداخت کند خبر داد.

به‌گفته رسول کوهپایه‌زاده، موکلش دو سال پیش با در اختیار قرار دادن اموال داخلی‌اش به شرکت نفت تلاش خود را برای جبران خسارت وارده انجام داده است و اکنون مستحق تخفیف حکم اعدام است.

بابک زنجانی در پی صدور حکم اعدامش به وکیل مدافع خود گفته بود: «من که همه هدفم خدمت به نظام بوده است و به نظام کمک کردم».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان آرشید

    انگشت بدهان باید برد از این سیاه بازی های خودی ها در جمهوری اسلامی من شخصا با .اعدام مخالفم ولی کسی که به اعدام محکوم شده وکالت نامه میدهد ؟ ، یعنی کسی دروزارت نفت ، دولت و دستگاه دادگستری نمیدانندوکالت نامه در زمان حیات ارزش دارد و این امان نامه هست نه وکالت نامه چون اگر او را اعدام کنند بلافاصله وکالت نامه باطل میشود بنابرین املا حکم اعدام او فعلا بلا اجرا است ، اگر مدرک میخواستند بگیرند باید وصیت نامه میگرفتند انهم نه طبق قوانین جمهوری اسلامی ( چون شخص نمیتواند تمام اموال خود را طبق وصیت نامه واگذار کند و ببخشد )و انهم طبق یک قراداد معتبر بین المللی و معتبر در بیشتر کشورهای دنیا و تقاضای توقیف اموال در حال حاضر و توسط خود او چون اگر اموالش به برخی کشورها منتقل شود پس از مرگ شامل مقررات ان کشورها خواهد شد داستان ایشان هم مانند احمدی نژاد و یارانش و سعید مرتضوی است .و کسی نمیتواند نگاه چپ بهشان بکند میلیاردها دلار خورد ند و آب هم بالایش کرده اند و بریش ملت میخندند .....،