ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونان بندر پیره را به یک کنسرن چینی فروخت

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان و شو لیرونگ، مدیرعامل شرکت ترابری دریایی کوسکو متعلق به دولت چین قراردادی را به امضا رساندند که بر اساس آن این شرکت بخش اعظم بندر پیره را در اختیار خواهد گرفت.

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان و شو لیرونگ، مدیرعامل شرکت ترابری دریایی کوسکو (COSCO) متعلق به دولت چین قراردادی را به امضا رساندند که بر اساس آن این شرکت بخش اعظم بندر پیره (Piraeus) را در اختیار خواهد گرفت.

بندر پیره یکی از بزرگترین بنادر دریای مدیترانه و دارای اهمیت تجاری خاصی است.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، سیپراس و شو لیرونگ این قرارداد را امروز جمعه ۸ آوریل / ۲۰ فروردین به امضا رساندند.

برپایه این قرارداد کنسرن کوسکو ابتدا با پرداخت ۲۸۰,۵ میلیون یورو ۵۱ درصد بندر پیره را در دست خواهد گرفت. پس از پنج سال اگر سرمایه‌گذاری‌های توافق‌شده پیش رفت با پرداخت ۸۸ میلیون یورو ۱۶ درصد دیگر این بندر به این شرکت چینی واگذار خواهد شد.

یونان برای دریافت سومین بسته کمک مالی خود از وام‌دهندگان بین‌المللی می‌بایست به خصوصی‌سازی در کشور ادامه دهد.

شرکت ترابری دریایی کوسکو پیش از این در مزایده مربوط به خصوصی‌سازی بندر پیره شرکت کرده بود اما اجرای توافق در مورد خرید این بندر به تعویق افتاده بود.

نخستین بار در ماه ژوئن ۲۰۱۳، آنتونیس ساماراس نخست‌وزیر وقت یونان با مدیرعامل شرکت کوسکو در بندر پیره دیدار و پیرامون خصوصی‌سازی این بندر گفت‌وگو کرده بود.

بندر پیره یکی از بزرگترین بنادر دریای مدیترانه و دارای اهمیت تجاری خاصی است. به‌ویژه ظرفیت این بندر از نظر تعداد کانتین‌ها و حجم بارگیری مهم است.

شرکت دولتی کوسکو در زمینه کشتی‌سازی، ترابری دریایی، مدیریت پایانه‌ها و بنادر، همچنین ارائه خدمات تدارکاتی فعالیت می‌کند. این کنسرن با شبکه‌ای از ۱۳۰ کشتی و شناور، ششمین شرکت کشتیرانی بزرگ جهان به‌شمار می‌رود. دفتر مرکزی این شرکت در پکن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس شانگهای معامله می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.