ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیمارستان گودرز یزد یک جسد را به دلیل بدهی گرو نگه داشت

رئیس بیمارستان گودرز یزد می‌گوید خانواده متوفی اگر پول نداشتند «باید زودتر فکرش را می‌کردند».

بیمارستان موقوفه «گودرز» یزد جسد فردی به نام علی عظیمی را به دلیل اینکه خانواده‌اش با بیمارستان تسویه حساب نکردند، گرو نگه داشت.

پسر این شخص در گفت‌وگویی با روزنامه شرق که شنبه ۲۱ فروردین چاپ شده گفت که پس از فوت پدرش به بیمارستان مراجعه کرده و مسئولان بیمارستان از او خواسته‌اند تا چهار‌ میلیون ‌و چهارصد‌ هزار تومان پرداخت کند: «من گفتم این‌قدر پول ندارم، پدرم که بیمه روستایی داشت و خودم هم کارگرم و کل دارایی‌ام یک ‌میلیون تومان است که آن را هم تحویل می‌دهم. آن‌ها گفتند تا پول را ندهی جنازه پدرت را مرخص نمی‌کنیم».

با این حال محمدرضا منتظری، رئیس بیمارستان گودرز یزد می‌گوید: «ما گروکشی نمی‌کنیم و چنین ادعایی صحت ندارد. من کاملاً از این ماجرا بی‌اطلاعم و اگر چنین اتفاقی در این بیمارستان می‌افتاد، قطعاً نامه‌اش در دفتر من امضا می‌شد».

او درباره اینکه این خانواده پول کافی برای پرداخت هزینه بیمارستان نداشتند، گفت: «اگر پول نداشتند باید زودتر فکرش را می‌کردند. این بیمارستان درست است که خیریه است و فردی در سال ١٣٢٦، ٢٢ تخت وقف کرده، اما اکنون این تخت‌ها به بالای ٢٠٠ تخت رسیده و نیروها و کادر پزشکی آن هم هزینه دارند و باید حقوق آنها داده شود و بیمارستان باید بالاخره هزینه‌های خودش را تأمین کند یا نه؟»

منتظری افزود که این بیمارستان از تیرماه سال ۱۳۹۴ تاکنون نتوانسته است حق و حقوق پزشکان خود را پرداخت کند.

بر پایه این گزارش، علی عظیمی ۱۷ فروردین فوت کرده و جنازه هنوز تحویل خانواده‌اش نشده است. رئیس بیمارستان گودرز می‌گوید که به احتمال زیاد خانواده این فرد، «خودشان پیگیر جسد نبوده‌اند».

در همین حال احمد میرزایی، رئیس شورای اسلامی شهرستان انار نیز صحت گفته‌های خانواده عظیمی را که اهل این شهرستان در استان کرمان هستند، تأیید کرد و گفت: «نامه‌های بنیاد شهید و امامان جمعه یزد و انار که از سوی بیمارستان پذیرفته نشده،‌ نزد شورای شهر است».

این نخستین بار نیست که بیمارستان‌های ایران، جسد را به دلیل بدهی تحویل نمی‌دهند. بهمن‌ماه سال گذشته نیز نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد، از «گروگان‌گیری» یک جسد در بیمارستانی در مشهد که تحت پوشش بیمه کمیته امداد بود، خبر داد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز تیرماه سال گذشته درباره نگهداشتن جسد یک متوفی در بیمارستان گفته بود که تمام مراکز دولتی و خصوصی اگر برای پرداخت هزینه جسد متوفی را نگه دارند گروگانگیری کرده‌اند و مجرم هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    «اگر پول نداشتند باید زودتر فکرش را می‌کردند!» بله! باید تو جوب می‌مردن که آقایون سفرهای آنتالیا و خرید املاکشون عقب نیفته! البته به استثنای معدودی که انسانیت رو در نظر می‌گیرند.

  • جواد

    این هم به برکت این نظام اضافه شد