ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان به واگذاری موزه هنرهای معاصر تجمع کردند

تجمع کنندگان مقابل موزه‌ هنرهای معاصر تهران پلاکاردهایی به همراه داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «میراث ملی را واگذار نکنیم» و «صاحبان حقیقی موزه و آثار هنری فاخرش مردم هستند نه بخش خصوصی».

جمعی از معترضان به واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی، شنبه ۲۱ فروردین، مقابل این موزه تجمعی بر پا کردند.

تجمع کنندگان می‌گویند موزه‌ هنرهای معاصر تهران یک میراث ملی است و نباید به بخش خصوصی واگذار شود. بر روی بنرها و پلاکاردهایی که در دست معترضان بود نوشته شده «میراث ملی را واگذار نکنیم» و «صاحبان حقیقی موزه و آثار هنری فاخرش مردم هستند نه بخش خصوصی».

انجمن هنرمندان سفالگر، مهندسان شهرساز، تصویرگران و انجمن علمی نقاشی دانشگاه هنر در این تجمع اعلام کرد که اگر حرکت خودجوش مردم برای حفظ گنجینه موزه هنرهای معاصر نبود، اکنون پشت درهای بسته و در سکوت خبری موزه هنرهای معاصر به بخش خصوصی واگذار می‌شد.

در این بیانیه انجمن هنرمندان سفالگر، مهندسان شهرساز، تصویرگران و انجمن علمی نقاشی دانشگاه هنر از علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی خواسته‌اند که در جلسه مشترکی با نمایندگان انجمن‌های هنری به پرسش‌ها پاسخ دهد و آرامش را به جامعه هنری کشور بازگرداند.

مجید ملانوروزی، سرپرست موزه هنرهای معاصر در سخنانی اعلام کرد که در شورای توسعه تحول اداری وزارت ارشاد اسلامی علاوه بر واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی، واگذاری برج آزادی و تالار فردوسی به بخش خصوصی نیز در میان آمده بوده است.

ملانوروزی همچنین اعلام کرد که بخشی از گنجینه موزه هنرهای معاصر همچنان غیر قابل نمایش است، اما وعده داد که به زودی سیاهه این آثار در کاتالوگی منتشر شود و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

در موزه هنرهای معاصر آثار مهمی از امپرسیونیسم تا پاپ آرت وجود دارد. برخی از این آثار، برای مثال تابلوی «دو شخص خوابیده بر تخت به همراه خدمتکار» اثر فرانسیس بیکن و یا تابلوی «گابریل با پیراهن باز» از رنوار ممنوع از نمایش تشخیص داده شده‌اند.

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی  پنجشنبه ۱۹ فروردین خبر واگذاری موزه را تکذیب کرد اما، معماری نیوز اسنادی را منتشر کرده است که خبر واگذاری را تأیید می‌کند.

بنیاد رودکی بنیادی غیر دولتی است که اعضای هیأت امنای آن را وزیر ارشاد اسلامی، معاون امور هنری ارشاد اسلامی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دو نفر از صاحب‌نظران منتخب وزیر در امور فرهنگی و هنری تشکیل می‌دهند.

معترضان می‌گویند وضعیت بنیاد رودکی، به ویژه به لحاظ مالی باید مشخص شود. آن‌ها می‌پرسند اگر بنیاد رودکی خصوصی نیست چگونه شخصیت حقوقی و امور مالی مستقل دارد؟ اگر خصوصی‌ست، منابع مالی آن چرا مشخص نیست؟

تصاویری از این تجمع:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.