ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه سلاح جدیدی را در رزمایش هفته آینده آزمایش خواهد کرد

این رزمایش در نزدیکی مرز ایران با پاکستان و در شهرهای سراوان، میرجاوه و زاهدان و در حوزه قرارگاه قدس برگزار خواهد شد.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران گفت که سپاه پاسداران از سه‌شنبه ۲۴ فروردین رزمایشی زمینی در جنوب شرق ایران برگزار و سلاح جدیدی را آزمایش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پاکپور، یکشنبه ۲۲ فروردین در یک نشست خبری اعلام کرد که در این رزمایش با نام «پیامبر اعظم» علاوه بر یگان‌های منطقه‌ای، یگان تازه تأسیس هوانیروز سپاه نیز شرکت خواهد داشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران همچنین از آزمایش سلاح جدیدی در این رزمایش خبر داد و گفت: «به هر حال هر کشوری بایستی بخشی از توان و استعداد خودش را در رزمایش‌ها به رخ جهانیان بکشد که این خودش یکی از عوامل بازدارنده است».

پاکپور گفت که هدف این رزمایش امنیتی «حفظ آمادگی رزمی یگان‌های منطقه» و «نمایش اقتدار نظام» است.

این رزمایش در نزدیکی مرز ایران با پاکستان و در شهرهای سراوان، میرجاوه و زاهدان و در حوزه قرارگاه قدس برگزار خواهد شد.

محمد مارانی، فرمانده این قرارگاه هفته گذشته از عملیاتی در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد که به گفته او برای «انهدام» یک تیم مرتبط با مجاهدین خلق صورت گرفته بود. این در حالی است که تاکنون گزارشی مبنی بر حضور نیروهای این سازمان و یا گروه‌های وابسته به آن در شرق ایران منتشر نشده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره برگزاری این رزمایش در نزدیکی مرز جنوب شرقی ایران گفت: «در جنوب شرق که کنترل مرز آن به عهده سپاه است تسلطی از سوی پاکستان نسبت به مرزها نبود و شاهد اقدامات تروریستی بودیم و چون کنترلی نبود عناصر تروریستی اقدامات خود را به راحتی صورت می‌دادند».

گروه‌هایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند و مقامات جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را «تروریست» می‌خوانند، عمدتاً گروه‌های بلوچ مخالف حکومت مرکزی جمهوری اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    مشخصات تسلیحات نو: 1- لول هنگ زمین به هوا 2- جانماز بدون خلبان 3- تسبیح انفجاری 4- دستگاه نفرین کنترل از راه دور 5- شلنگ انداز 70 میلیمتری 6- دور بین مجهز به استخاره الکترونیک