ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست‌وزیر ایتالیا با یک هیئت ۲۵۰ نفره به ایران سفر می‌کند

ایتالیا قصد دارد به یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران در اتحادیه اروپا تبدیل شود. در پی سفر سه ماه پیش حسن روحانی به رم اکنون متئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا همراه با مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور به تهران می‌رود.

متئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا به‌منظور گسترش و ارتقای روابط دوجانبه با ایران همراه با یک هیئت ۲۵۰ نفری سیاسی و اقتصادی روز سه‌شنبه ۱۲ آوریل / ۲۴ فروردین وارد تهران می‌شود.

دیدار حسن روحانی با متئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا در سفر روحانی به رم

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گزارش داده است، هیئت ۲۵۰ نفری ایتالیا که در این سفر رنتزی را همراهی می‌کنند، وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، برخی معاونان وزارتخانه‌ها، رؤسای مؤسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شركت نفت «انی»، اتحادیه صنایع «كنفیندوستریا»، مؤسسه تجارت خارجی «ایچه»، نمایندگان شركت‌های كوچک و متوسط، و همچنین صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانک‌های بزرگ ایتالیا هستند.

هدف از سفر نخست‌وزیر ایتالیا به ایران، توسعه همكاری‌های اقتصادی و تجاری دو كشور در دوران پس از لغو تحریم‌ها و حضور فعال شركت‌ها و سرمایه‌گذاران ایتالیایی در ایران گزارش شده است.

بنا به این گزارش ایتالیا درصدد است به حجم هفت میلیارد یورو مبادلات تجاری با ایران در سال ۲۰۱۰ بازگردد.

مبادلات تجاری ایتالیا با جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۴ از مرز یك میلیارد یورو گذشته است و این كشور پس از آلمان دومین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا به‌شمار می رود.

سفر نخست‌وزیر ایتالیا سه ماه پس از سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به رم انجام می‌شود. در سفر روحانی با همراهی یک هیأت بزرگ اقتصادی ۱۲۰ نفره به ایتالیا، دو کشور ۱۷ قرارداد در عرصه‌های حمل و نقل هوایی و زمینی، سلامت و بهداشت، کشاورزی و انرژی به ارزش ۱۷ میلیارد یورو امضا کردند.

همچنین شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) قرار‌داد خرید ۲۰ فروند هواپیمای مسافرتی کوچک را با شرکت ای‌پی‌آر ایتالیا امضاء کرد.

در جریان همین سفر بود که حسن روحانی در مشایعت ماتئو رنتزی از قصر کاپیتول (کامپیدولیو) در رم دیدن کرد و مقامات ایتالیایی دستور دادند تعدادی از مجسمه‌های برهنه در این قصر را با جعبه‌ای بپوشانند تا برهنگی آن‌ها از نظر رئیس جمهوری ایران دور بماند. این اقدام در ایتالیا جنجال به‌پا کرد و انتقادهایی را برانگیخت.

پس از توافق هسته‌ای وزیران خارجه، امور زیربنایی، توسعه اقتصادی و كشاورزی ایتالیا به‌همراه هیئت‌های بزرگ اقتصادی این کشور به ایران سفر کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.