ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین کشته از کلاه سبزهای ارتش ایران در سوریه

محسن قیطاسلو نخستین تکاور تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی است که در سوریه کشته شد. فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران می‌گوید نقش این تیپ در سوریه صرفاً مستشاری است و ایران یگانی در این کشور ندارد.

نیروهای ویژه ارتش ایران متشکل در تیپ ۶۵ نوهد که چندی پیش به سوریه اعزام شده بودند نخستین کشته خود را در جنگ این کشور دادند.

محسن قیطاسلو، از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش ایران در سوریه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ستوان دوم محسن قیطاسلو، از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش در سوریه کشته شد.

امیرعلی آراسته، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش ایران روز ۱۶ فروردین از اعزام و استقرار تکاوران نیروی زمینی ارتش به سوریه خبر داده بود.

تیپ ۶۵ نوهد زبده‌ترین نیروی ویژه ارتش ایران است که در سال ۱۳۷۱ به این نام تغییر یافت. تخصص اصلی این تیپ جنگ‌های نامتقارن است. افراد این تیپ از پرسنل لشکر ۲۳ نوهد سابق هستند.

در همین حال امروز، دوشنبه ۲۳ فروردین، امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در نشست خبری خود مأموریت تیپ ۶۵ نوهد در سوریه «مستشاری» خواند و گفت: «حضور مستشاری ارتش در سوریه با توجه به این مسئله است که با فضای جدید از جنگ‌های نیابتی در سوریه روبه‌رو هستیم.»

او افزود: «وظیفه میدانی داریم که این تهدیدات را شناسایی کنیم و لذا تعدادی از کارکنان نزاجا را اعزام کردیم تا این فضا را درک کنند، اما حضور نیروی زمینی به‌عنوان یک یگان سندیت ندارد و یگانی آن‌جا نداریم.»

ایران همواره از آغاز جنگ در سوریه حضور نظامی خود در سوریه را حضور «مستشاری» عنوان کرده است در حالی که مخالفان حکومت سوریه و کشورهای غربی بارها از نقش مستقیم نظامی ایران در این جنگ سخن گفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.