ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنجمین تکاور ارتش ایران در سوریه کشته شد

حمدالله بخشنده تکاور ارتش جمهوری اسلامی در سوریه کشته شد. او پنجمین نفر از تکاوران ارتش ایران است که در مدت کوتاه اعزام‌شان به سوریه کشته می‌شود.

حمدالله بخشنده تکاور ارتش جمهوری اسلامی در سوریه کشته شد. او پنجمین نفر از تکاوران ارتش ایران است که در مدت کوتاه اعزامشان به سوریه کشته می‌شود.

حمدالله بخشنده تکاور ارتش جمهوری اسلامی در سوریه کشته شد.

پیش از حمدالله بخشنده چهار نفر دیگر از این تکاوران نیز جان خود را در جنگ سوریه از دست دادند. محسن قیطاسلو، مجتبی ذوالفقارنسب، مجتبی یداللهی و مرتضی زرهرند نام این تکاوران است.

این افراد از اعضای تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) نیروی زمینی ارتش ایران هستند.

امیرعلی آراسته، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش ایران روز ۱۶ فروردین از اعزام و استقرار تکاوران نیروی زمینی ارتش به سوریه خبر داده بود.

تیپ ۶۵ نوهد زبده‌ترین نیروی ویژه ارتش ایران است که در سال ۱۳۷۱ به این نام تغییر یافت. تخصص اصلی این تیپ جنگ‌های نامتقارن است. افراد این تیپ از پرسنل لشکر ۲۳ نوهد سابق هستند.

روز دوشنبه ۲۳ فروردین، امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در نشست خبری خود مأموریت تیپ ۶۵ نوهد در سوریه «مستشاری» خواند و گفت: «حضور مستشاری ارتش در سوریه با توجه به این مسئله است که با فضای جدید از جنگ‌های نیابتی در سوریه روبه‌رو هستیم.»

ایران همواره از آغاز جنگ در سوریه حضور نظامی خود در سوریه را حضور «مستشاری» عنوان کرده است در حالی که مخالفان حکومت سوریه و کشورهای غربی بارها از نقش مستقیم نظامی ایران در این جنگ سخن گفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیام

    باید سرمایه های این مردم فتنه گر هزینه شود و فرزندانش شهید بشوند تا حکومت بشار اسد بماند تا کنفرانس 2 +6 یک عضو کم نیاورد تا خلیج فارس عربی شود، سه جزیره هم به امارات عربی داده شود و خوزستان هم عربستان شود. ما باید با دستور ولی امر بابصیرت مسلمین جهان همه شهید شویم، همه فدای اسلام عزیز و نظام مقدس و بالاتر از همه فدای هوسهای رهبر بابصیرت مسلمین جهان شویم . پول نفت خام و دیگر سرمایه های این ملت فتنه گر بنام بنیادها و اوقاف امام رضا و امامزاده ها و مخابرات و خورو سازی ها و بانکها و صنایع نفتی و .... هست و همه هم یکجا در اختیار ولی امر بابصیرت مسلمبن جهان ! این ملت فتنه گر بهتر است شهید یا ناتوان شود تا نتواند به نظام مقدس ضربه بزند!

  • بهنام

    به نظر بنده این تکاوران در یک روز کشته شده اند ، ولی این حضرات بالای گود نشین هر روز یک تعداد از آنان را به عنوان تلفات نام می برند که بیشتر از این آبرو ریزی نشود . ای کاش سران جنایتکار رژیم همگی به سوریه می رفتند و از ( حرم ) فرضی دفاع می کردند .