ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری در اعتراضات جنبش «شب ایستاده» در پاریس

در ادامه اعتراضات مردمی به بی‌عدالتی‌های اجتماعی در فرانسه، پنج‌شنبه شب ۱۴ آوریل / ۲۶ فروردین درگیری‌های خیابانی در خیابان‌های پاریس رخ داد.

در ادامه اعتراضات مردمی به بی‌عدالتی‌های اجتماعی در فرانسه، پنج‌شنبه شب ۱۴ آوریل / ۲۶ فروردین درگیری‌های خیابانی در پاریس رخ داد.

پلیس پاریس در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که شب گذشته (پنج‌شنبه) یک گروه ۳۰۰ نفری از معترضان از میدان جمهوری (Republique)، محلی که در روزهای اخیر علیه بی‌عدالتی‌های اجتماعی تظاهرات به‌پا می‌شود، حرکت کردند و شیشه‌های مغازه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس را شکستند.

در میدان جمهوری نیز تظاهرکنندگان به روی پلیس اشیایی پرتاب کردند که با شلیک گاز اشک‌آور پلیس پاسخ داده شد.

در جریان این درگیری‌ها ۲۰ نفر بازداشت شدند.

در میدان رپوبلیک پاریس از دو هفته پیش جنبشی با عنوان «ایستاده در شب» به‌راه افتاده است. این اعتراضات با مخالفت با طرح قانون کار دولت فرانسه آغاز شد و هفت سندیکای کارگری و دانشجویی در آن حضور دارند.

در ادامه این جنبش گسترش بیشتری یافت و در اعتراض به قانون کار محدود نماند.

پیش از درگیری‌های پنج‌شنبه شب، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از اصلاحات در قانون کار دفاع کرد. او گفت دولت از طرح خود برای اصلاح قانون کار عقب‌نشینی نخواهد کرد اما حاضر است با سندیکاها گفت‌وگو کند.

کاهش امنیت شغلی، افزایش مخاطرات کاری، رشد نابرابری‌ها و توسعه منافع خصوصی بخشی از تهدیداتی است که معترضان فرانسوی معتقدند با اصلاحات قانون کار زندگی اجتماعی را تهدید می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.