ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خسارت گسترده منابع طبیعی در پی سیلاب‌های اخیر

طغیان کارون در شهرهای دزفول، شوش و شوشتر در استان خوزستان چندین روستا را به زیر آب برد و بخش عظیمی از اراضی کشاورزی این مناطق را نابود کرد.

علاوه بر تلفات جانی و کشته شدن دست‌کم شش نفر در سیلاب‌های اخیر در بسیاری از نقاط غربی و جنوب غربی ایران، خسارات وارد شده به منابع طبیعی و زیرساخت‌ها نیز کم نبوده است.

بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست رود کارون دچار آسیب‌دیدگی جدی شدند

وزارت کشور روز یکشنبه ۲۹ فروردین اعلام کرد، خسارت وارد شده به استان خوزستان از سایر استان‌ها بیشتر است. به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، سیل هم به بخش‌های زیربنایی و تأسیسات و هم به بخش کشاورزی استان خوزستان خسارت زیادی وارد کرده است.

طغیان کارون در شهرهای دزفول، شوش و شوشتر در استان خوزستان باعث به زیر آب رفتن چندین روستا و نیز تخریب بخش عظیمی از اراضی کشاورزی این مناطق شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، تنها بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست رود کارون دچار آسیب‌دیدگی جدی شدند.

علاوه بر این درحال حاضر در بیش از ۶۰ روستا از توابع استان خوزستان آب آشامیدنی وجود ندارد و ۱۳۵ روستا نیز با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وضعیت رودخانه‌ها و سدهای استان خوزستان در حال حاضر «بحرانی» توصیف می‌شوند.

از سوی دیگر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اعلام کرد، سایت نگهداری از گوزن‌‌های زرد ایرانی در پی سیل اخیر به کل زیر آب رفت. این سایت از بیش از ۳۵ گوزن زرد ایرانی (گونه‌ای بسیار نادر) نگهداری می‌کرده است. تا کنون هیچ یک از گوزن‌ها یافت نشدند، ولی لاشه‌ آن‌ها نیز توسط افراد بومی رویت نشده است.

عکس هوایی از طغیان رودخانه کارون

استان ایلام پس از استان خوزستان بیشترین آسیب را از سیل اخیر متحمل شده است. به گفته مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری این استان بسیاری از آثار تاریخی و گردشگری این استان در پی وقوع سیل اخیر آسیب جدی دیدند.

عبدالمالک شنبه زاده در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا گفت: «بنا بر گزارش‌های رسيده از شهرستان‌های ایلام، آثار تاريخی قلعه ميرغلام، پل تاريخی گاوميشان، قلعه وازيل، قلعه هزار درب، بنای پشت قلعه و شهر تاريخي سيمره در اين حادثه دچار خسارت و آسيب جدی شده‌اند.»

همچنین مساحت وسیعی از مزارع کشاورزی، مرتع دام و محل زنگی بسیاری از عشایر این منطقه از بین رفته است.

مدیریت ستاد بحران در استان کرمانشاه نیز تخمین زده است که دست‌کم به راه‌های مواصلاتی، زیرساخت‌ها و زمین‌های کشاورزی این استان بیش‌از ۲۱۸ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

در پی وقوع سیل در استان کرمانشاه بیش از ۵۰ مسکن شهری و ۳۵ مسکن روستایی در این استان تقریباً غیرقابل سکونت شدند.

در استان لرستان نیز شبکه معابر بیش از۷۰ روستا خسارت فراوان دیده، ده‌ها واحد روستایی در روستاهایی از قبیل نورآباد و دلفان تخریب شدند و دست‌کم ۷۰۰ میلیارد ریال هم به زیرساخت‌های این استان آسیب وارد شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.