ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو: اسرائیل هرگز از بلندی‌های جولان خارج نخواهد شد

نتانیاهو گفت که نتیجه مذاکرات صلح سوریه هر چه باشد، مرزهای این کشور را تغییر نخواهد داد و «وقت آن رسیده که جهان مالکیت اسرائیل را بر بلندی‌های جولان به رسمیت بشناسد».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در نشست هیأت دولت گفت که بلندی‌های جولان برای همیشه در اختیار اسرائیل خواهد ماند و این کشور هرگز آن را ترک نخواهد کرد.

عکس از آرشیو - نظامیان اسرائیل در بلندی‌های جولان

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتانیاهو یکشنبه ۱۷ آوریل / ۲۹ فروردین این سخنان را در آغاز نشست هیأت دولت اسرائیل که به مناسبت سالگرد تشکیل کابینه جدید او برگزار می شد بیان کرد. این نشست به طور نمادین برای اولین بار در بلندی‌های جولان انجام شد.

نخست وزیر اسرائیل گفت که شک دارد سوریه روزی بتواند این منطقه را بازپس گیرد.

نتانیاهو اضافه کرد که نتیجه مذاکرات صلح سوریه هر چه باشد، مرزهای این کشور را تغییر نخواهد داد و «وقت آن رسیده که جهان مالکیت اسرائیل را بر بلندی‌های جولان به رسمیت بشناسد».

بلندی‌های جولان، منطقه‌ای در مرز جنوب غربی سوریه است که در سال ۱۹۶۷ به تصرف اسرائیل درآمد. هنوز هیچ یک از کشورهای جهان مالکیت اسرائیل بر این منطقه را به رسمیت نشناخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • saeed

    اگر نتانیاهو هم این حرف را نمیزد، این مسائل کاملا واضح بود. جولان متعلق به سوریه بود، حال دیگر سوریه وجود ندارد که روزی این سرزمین به آن برگردد.